آغاز عملیات ساخت پایگاه سوخت رسانی فرودگاه بین المللی کیش با حضور وزیر جهاد كشاورزي

عمليات ساخت فاز اول پایگاه سوخت رسانی فرودگاه بین المللی کیش با حضور وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، كلنگ عمليات ساخت فاز نخست پايگاه سوخت رساني فرودگاه بين المللي كيش با حضور وزير جهاد كشاورزي و مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش به زمين زده شد.

محمود حجتي در سفر به جزيره كيش با حضور در اين آيين با اشاره به ظرفيت هايي كه به همت مسئولان كيش فراهم شده گفت: احداث اين پايگاه از نظر تامين سوخت فرودگاهي و بحث ايمني در ذخيره سازي سوخت اهميت فراواني براي جزيره كيش دارد.

حجتي افزود: كيش ظرفيت ها و قابليت هاي منحصر بفردي از نظر جذب گردشگر و سرمايه گذار داخلي و خارجي دارد و با توجه به آماري كه توسط دكتر انصاري لاري مبني بر افزايش ٣٠ درصدي گردشگران كيش در نيمه دوم امسال در مقايسه با سال گذشته ارائه شد نشان مي دهد از نظر گردشگري و سرمايه گذاري هدف گذاري درستي انجام شده است.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش نيز در اين آيين با اشاره به نياز فرودگاه كيش به پايگاه سوخت رساني گفت: اين پروژه با اعتبار ٢٠ ميليارد تومان و ظرفيت ٤٣٠٠ متر مكعب ساخته مي شود كه امروز كلنگ عمليات اجرايي فاز نخست اين پروژه به زمين زده شد. در فاز نخست تا ٢٥ اسفند سالجاري ٤ تانكر با ظرفيت ٣٦٠ متر مكعب نصب مي شود.

انصاري لاري با بيان اينكه پايگاه سوخت رساني فرودگاه بين المللي كيش از استانداردهاي روز دنيا برخوردار است افزود: به منظور استاندارد سازي، هر پروژه اي براي فعاليت در جزيره كيش بايد پيوست هاي فرهنگي و اجتماعي، زيست محيطي و ملاحظات پدافند عامل را داشته باشد.

گفتني است اتصال اين مخازن به سكوهاي سوخت رساني و عرضه سوخت مازاد اين پايگاه به پروازهاي عبوري از برنامه هاي پيش بيني شده براي پايگاه سوخت رساني فرودگاه بين المللي كيش است.