معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در نشستی با اصحاب رسانه؛

فروش زمین 40 هزار متری و واگذاری این زمین در دوره مدیریت قبلی سازمان منطقه آزاد کیش صحت ندارد

دکتر سعیدی در نشستی با خبرنگاران در خصوص خبر فروش زمین 40 هزار متری و پاسخ روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش شفاف سازی کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر محمدرضا سعیدی در نشستی با خبرنگاران در خصوص خبر مبنی بر فروش زمین 40 هزار متری و پاسخ روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش به این خبر گفت: با دستور دکتر انصاری لاری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص شفاف سازی در این زمینه و رفع سوء تفاهم ایجاد شده بر خود واجب دانستیم با برگزاری این نشست با اصحاب رسانه نسبت به باز گرداندن حق تضییع شده از مدیریت قبلی سازمان منطقه آزاد کیش اقدام کنیم.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور در خصوص شفافیت و پاکدستی در فعالیت های اقتصادی که محور اقدامات و برنامه های دبیر شورایعالی مناطق آزاد و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش است تاکید کرد: در نشر این دو مطلب به سلامت عملکرد مدیریت قبلی سازمان منطقه آزاد کیش اجحاف شده است و با دستور دکتر انصاری لاری در این خصوص وظیفه داریم با شفاف سازی موضوع را جبران کنیم.

وی افزود: در سال 1375 زمینی در اختیار کارخانه ای بنام کیش خودرو قرار گرفته بوده است که حسب تعهدات قانونی این شرکت با بانک صنعت و معدن با رای دادگاه املاک این کارخانه در تملک بانک صنعت و معدن قرار می گیرد و این بانک نسبت به فروش املاک از طریق مزایده اقدام می کند. در پی این موضوع یکی از بنگاه های املاک کیش با درج آگهی نا درست مبنی بر فروش زمین 40 هزار متری که حتی از نظر متراژ نیز فاقد صحت است باعث برداشت نا درست اصحاب رسانه می شود و پس از آن با انتشار خبری با موضوع عرضه زمین 40 هزار متری با قیمت یک میلیون تومان سوء تفاهمی ایجاد می شود که روابط عمومی سازمان نیز با صدور اطلاعیه ای نسبت به اصلاح این موضوع اقدام می کند.

سعیدی در ادامه گفت: در متن اطلاعیه روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش نکته ای نا درست در خصوص واگذاری زمین به پیمانکار برای احداث شرکت حمل و نقل هوایی درج و مصدر سوء تفاهم شد هیچ ارتباطی با زمین 40 هزار متری ذکر شده در خبر رسانه ها نداشته است و با توجه به سوء تفاهم ایجاد شده که باعث تضییع حقوق مدیریت قبلی و معاونت اقتصادی سابق سازمان منطقه آزاد کیش شد ضرورت دارد علاوه بر اصلاح مطلب، نسبت به شفاف سازی موضوع که مربوط به 21 سال قبل بوده و ارتباطی به مدیریت قبلی نداشته اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: در خصوص بنگاه املاک نیز باز خواستی انجام شده زیرا علاوه بر متراژ، آدرس داده شده نیز نا درست است و در مجموع همه این مطالب نادرست باعث مخدوش شدن فضای رسانه ای و ایجاد سوء تفاهم برای اصحاب رسانه و شهروندان جزیره کیش شد.

سعیدی تاکید کرد: شفاف سازی در زمره مبانی کاری ما است و توسعه بدون مبارزه با فساد و تعریف فرآیندهای منتهی به شفاف سازی ممکن نیست اما باید در این مسیر مراقب باشیم باعث تضییع حقی نشویم.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این سخن شهید بهشتی که «انصاف عین اسلام است» افزود: یکی از اصول راهبردی ما حرکت بر مدارها و اصول سالم است و این مسئله جزء مسائل کلیدی ما است که با همراهی همه بازیگران عرصه اجتماعی با موفقیت به پیش بریم. نقش رسانه ها در این مسیر نقش کلیدی است و در مسیر توسعه اقتصادی نیازمند همراهی و همکاری رسانه ها هستیم و با همراهی رسانه ها در امر به معروف و نهی از منکر به سر منزل مقصود خواهیم رسید.

وی با اشاره به تشکیل کمیته پروژه ها با هدف بررسی مشکلات برخی پروژه ها و شفاف سازی امور با ایجاد فرآیندی روشن بر بستر قانونی گفت: اعضای این کمیته از حوزه های معاونت مالی، مدیریت سرمایه گذاری، کنترل پروژه ها، شهر سازی، معاونت عمرانی، سرمایه گذاران و مدیران پروژه و نمایندگان بانک ها هستند تا ضمن بررسی مشکلات پروژه با حضور مسئولان هر یک از حوزه هایی که پروژه برای فعالیت با آنها مرتبط است و از سویی تامین تسهیلات مالی مورد نیاز پروژه با حضور بانک ها، شاهد تسریع و تسهیل امور برای فعالیت سرمایه گذاران باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تلاش برای رفع مشکلات پروژه های بلا تکلیف و نیمه کاره در صدد است در زمینه گردشگری و اقتصادی بر روی ایجاد طرح های نو آورانه و کسب وکارهای جدید تمرکز کند گفت: واگذاری زمین در معاونت اقتصادی سازمان برای اجرای پروژه ها دارای فرآیندی است که شامل ارائه طرح کسب وکار و طرح توجیهی از سوی متقاضی، اعتبار سنجی، طرح و بررسی موضوع در معاونت ها و مدیریت های مرتبط با موضوع پروژه، طرح و بررسی در کمیسیون اقتصادی و سپس دریافت تاییدیه از هیات مدیره سازمان است.

سعیدی در پایان با تاکید بر اهمیت ارائه خبر و تحلیل موضوعات با بررسی همه جانبه و بر اساس مستندات واقعی گفت: مبارزه با فساد ضرورت توسعه جزیره کیش است و چنانچه بحثی در این خصوص وجود داشته باشد  و به ما اعلام شود موضوع تا دستیابی به نتیجه قاطعانه پیگیری خواهد شد اما در این مسیر باید تلاش کنیم به دور از واقع اقدامی نکنیم و حقی از کسی ضایع نشود.