پیشنهاد انصاری لاری در خصوص ساماندهی وضعیت بازارها

بازارهای کیش درجه‌ بندی شوند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشستی با هیئت مدیره جامعه بازاریان، درجه‌ بندی بازارهای جزیره را راه‌ حل متعارف شدن اجاره‌ غرفه‌ها دانست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌ الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد ابراهیم انصاری لاری در نشستی با هیات مدیره جامعه بازاریان کیش در خصوص ساماندهی وضعیت بازارها گفت: یکی از موارد ضروری در حل مشکلات بازارها و اجاره‌ بهای غرفه‌ها، درجه‌ بندی بازارها، همانند هتل‌هاست.

وی در تشریح این اقدام افزود: نا بسامانی موجود در بازاها به ویژه در بحث بالا بودن اجاره بها موضوعی است که می‌توان با درجه‌ بندی آن را حل کرد؛ به این معنا که هر بازار با دریافت رتبه، برای اجاره‌ بهای غرفه‌ها حداقل و حداکثر قیمتی را بر اساس موقعیت و متراژ تعریف کند تا وضعیت بازارها ساماندهی شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر ضرورت تشکیل کمیته‌ای برای درجه‌ بندی بازارها و تعیین اجاره بهای غرفه‌ها در جامعه بازاریان کیش تاکید کرد و گفت: در جریان انجام این کار بسیاری مسائل دیگر که بازارها با آن درگیر هستند، حل و فصل می‌شود و این اقدام، قدمی بزرگ در ساماندهی وضعیت کنونی بازارهای کیش است.

معرفی کیش با طرح‌های نو

انصاری لاری نیاز امروز کیش را اجرای رویدادها و پروژه‌های خلاقانه عنوان کرد و گفت: جزیره در گذشته به‌ واسطه امکاناتی مورد توجه بود که امروزه در همه شهرها شاهد نمونه‌هایی از آن امکانات هستیم؛ پس لازم است کیش را با طرح‌های نو به مردم معرفی کنیم.

انصاری لاری ادامه داد: بسیاری از ظرفیت‌های کیش به ویژه پتانسیل‌های طبیعی منطقه نا دیده گرفته شده و این بخش خصوصی است که باید به سرمایه‌ گذاری خلاقانه بیندیشد. کیش امروز نیاز به سرمایه‌ گذاری های تکراری ندارد؛ لازمه توسعه کیش اجرای پروژه‌ها و ارائه طرح‌ها و خدمات نوین است. سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان ارگان حاکمیتی می‌تواند زیر ساخت‌های مورد نظر بخش خصوصی را در حوزه‌های مختلف فراهم کند اما طرح و اجرای پروژهای نو آورانه در دست بخش خصوصی است.

نمایشگاه‌ها و همایش‌ها؛ راه جذب گردشگر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اهمیت گردشگری روی دادی-تدوین تقویم سالیانه روی دادهای جذاب فرهنگی-هنری-علمی-آموزشی-اقتصادی را ضروری دانست. به گفته انصاری لاری این رویداها می تواند هر هفته جمع کثیری را به این منطقه جذب کند تا همه لایه‌های شغلی کیش از عواید آن منتفع شوند.

وی جذب گردشگر به جزیره را تابع عوامل متعددی برشمرد که برخی از آنها در اختیار سازمان منطقه آزاد کیش است و تلاش شده این عوامل بر اساس درخواست بخش خصوصی کنترل و هدایت شود.

ایجاد رضایت‌مندی در ذهن گردشگران وظیفه بخش خصوصی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش کاهش 20 درصدی نرخ بلیت کیش ایر، اختصاص عمده پروازهای این ایرلاین به مسیر کیش، سه ساله کردن مجوزهای اقتصادی، کاهش هزینه و تسهیل شرایط صدور پروانه‌ها و مجوزهای حوزه شهری را از جمله برنامه‌های اجرا شده سازمان برای توسعه کسب و کار در جزیره و جذب گردشگر خواند و تاکید کرد: در این مسیر سهم بخش خصوصی هم در جذب گردشگر نباید نادیده گرفته شود چرا که ایجاد رضایت‌مندی و اطمینان در ذهن گردشگران وظیفه بخش خصوصی است. اینکه گردشگران از خرید خود و خدماتی که دریافت می‌کنند راضی باشند و نسبت به کیفیت و قیمت کالا یا خدمات ارائه شده مطمئن باشند، عواملی است که در دست بخش خصوصی است.

وی همچنین پیشنهاد ایجاد کد رهگیری برای شفاف‌ سازی برخی عملکردها از جمله وضعیت املاک را مطرح کرد که جلوی برخی سوء استفاده‌ها را می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست تاکید کرد: کیش را نباید نه با گذشته و نه با کشورهای اطراف مقایسه کرد؛ بلکه باید با بررسی وضعیت موجود، با راه‌ کارهای برگرفته از الگوهای موفق در مناطق پیشرو، در کیش عمل کنیم.

وی از جامعه بازاریان کیش خواست همکار و همراه سازمان منطقه آزاد کیش در اجرای طرح‌ها باشند و در فرایند اجرایی راهکارهایی که ارائه می‌دهند پیگیری های لازم را به عمل آورند.

انصاری لاری همچنین در حاشیه این نشست در خصوص حل مشکلات ستاد جشنواره‌ها و رفع موانع احداث مجموعه اداری آموزشی جامعه بازاریان کیش دستور پیگیری موضوع را صادر کرد.

توسعه زیر ساخت‌های بندری، ایجاد برخی زیر ساخت‌های لازم برای حضور مجدد برخی فعالان اقتصادی در کیش، توسعه گردشگری ورزشی و راه‌ اندازی باشگاه سوارکاری کیش، برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مشتری مداری در اصناف مختلف و توجه جدی به برگزاری رویدادهای مناسبتی و علمی در قالب همایش‌ها و نمایشگاه‌ها از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.