به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مدارس غیردولتی الغدیر که زیرنظر موسسه مهرهشتم در مقاطع تحصیلی از پیش دبستانی، دوره اول د بستان تا دوره دوم متوسطه فعالیت می کنند با برخورداری از مساحتی بالغ بر 64 هزار متر مربع و 61 کلاس درسبه بیش از هزار دانش آموز خدمات ارائه می دهد.
بنابر این گزارش، در سه ماهه دوم سال 96 ، در جهت بهبود و توسعه فضاهای فیزیکی و آموزشی در مدارس هشتگانه الغدیر اقدامات قابل توجهی از جمله رنگ آمیزی کلاس ها و حیاط مدارس، تعمیر و تعویض کولر های مدارس ، بهبود فضای سبز در مدارس ، تجهیز آزمایشگاه ها و کتابخانه ها و نیز تخصیص و تجهیزکارگاه های ریاضی در دبستان ها انجام شده است.
در این راستا با توجه به اهمیت حوزه فناوری در مدارس سعی شده با هوشمند سازی ، تامین تجهیزات کامپیوتری ، تجهیز سایت های رایانه ای و افزایش تعداد ویدیو پروژکتورهای مدارس اقدامات مفیدی صورت پذیرد .
با تلاش و همت مسئولان و کادر آموزشی و اجرایی مدارس الغدیر ،دانش آموزان توانسته اند در عرصه های مختلف علمی با درخشش در امتحانات نهایی سال تحصیلی 96-95 و کنکور سراسری سال 96 نتایج درخشانی را برای خود و جزیره کیش به دست آورند که از جمله آن می توان به قبولی صد در صدی دانش آموزان در امتحانات نهایی و کسب یک رتبه تک رقمی،4 رتبه زیر صد ، 13 رتبه زیر هزار و 9 رتبه زیر دو هزاردر کنکور سراسری و در مجموع 27 رتبه درخشان اشاره کرد .
همچنین، در حوزه نظارت بر عملکرد مدارس الغدیر و با همکاری مؤسسه مهر هشتم ، فعالیت های آموزشی بر پایه روش های نوین علمی و تربیتی و همسو با مدارس مطرح سطح کشور با هدف بهبود و ارتقاء سطح آموزش در مدارس جهت کادر مدارس ، دانش آموزان و اولیاء گرامی صورت می گیرد و با بهره گیری از نیروهای کارآمد و تحصیلکرده و برگزاری سمینارها و کارگاه های علمی - آموزشی ، جلسات دانش افزایی اولیاء و مربیان ، همایش ها و اردوهای علمی ، فرهنگی ، ورزشی و تفریحی تلاش شده است تا روحیه نشاط و خودباوری در دانش آموزان تقویت شود و عاملی برای نیل به اهداف عالیه آموزشی و پرورشی باشد.
بدین منظور با نگاه ویژه به آموزش ابتدایی با برگزاری کارگاه ها و کلاسهای دانش افزایی در جزیره کیش و شهر تهران در فصل تابستان ویژه کادر آموزشی دبستان ها و بهره مندی از اساتید مجرب و متخصص در جهت یادگیری شناختی دانش آموزان پایه دبستان با موضوعات مختلف و متنوع اقدامات موثری انجام شده است که از جمله این اقدامات بررسی طرح درسها و برنامه درسی مقطع پیش دبستان، کارگاه اصلاح رفتار با کودکان، مرور روشهای تدریس فارسی در دبستانها و طرح ایده های فعال سازی دانش آموزان در فرآیند یادگیری، کارگاه مدیریت کلاس با عنوان کلاس درس سالم مختص کودکان 4 تا 6 سال،آموزش طراحی استراتژیک ( ویژه مدیران )،بودجه نویسی ( ویژه مدیران )،تحلیل محتوا و روش تدریس ریاضی (سوم)،تربیت معلم فارسی مقطع ابتدایی،تشویق و تنبیه در مدرسه شامل مفاهیم، اصول و راهکار ها، تکالیف آموزشی شامل آنچه هست، آنچه باید باشد، سبک های یادگیری دریچه ای به سوی تفاوت های فردی، فنون نفوذ در دانش آموز، مدیریت انگیزش در دانش آموز شامل موتور محرک پیشرفت تحصیلی، مشاوره و راهنمایی، واش بک (روش های امتحان و تاثیر آن بر آموزش و یادگیری)، گوش دادن فعال و پیام من، آموزش کمک های اولیه است.
لازم به ذکر است، واحد آموزش شرکت عمران ، آب و خدمات کیش ضمن تاکید بر پویایی و روزآمدی معلمان ابتدايي و پرورش خلاقيت در دانش آموزان ، جديدترين اطلاعات و دستاوردهاي علمي در زمينة نو انديشي ، نوآوري ، ابداع و خلاقيت را در قالب آموزش های ضمن خدمت با استفاده از تازه ترين يافته هاي علمي در قلمرو روش تدريس ، شيوه هاي برقراري ارتباط عاطفي و شيوه هاي ارزيابي كيفي در اختیار کادر آموزشی و اجرایی و نیز مدیران دبستان های الغدیر قرار داده و معتقد است هر چه دانش و بينش علمي آموزگاران ابتدايي بيشتر باشد ، احتمال دست يابي به الگوهاي تازه و خلاقانه در ذهن او بیشتر است و روش علمی اش در کلاس افزایش می یابد.