اهدای 43 واحد مسکن سبز به خانواده های بی سرپرست در کیش

طی مراسمی43 واحد مسکن سبز از سوی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در اختیار خانواده های بی سرپرست کیش قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این مراسم که با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، امام جماعت اهل تسنن و مسئولان محلی عصر چهارشنبه 18 مرداد برگزار شد 43 خانواده بی سرپرست صاحب منزل مسکونی شدند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم با بیان اینکه امروز بهترین روز حضورش در جزیره کیش است، عنوان کرد: از صمیم قلب خوشحالم که توانستیم با این اقدام باری از دوش تعدادی از خانواده های بی سرپرست کیش برداریم.

وی با اشاره به اینکه هزینه های مسکن در جزیره کیش بسیار بالاست، گفت: مسکن سبز و شهرک های رز و نرگس واحد هایی هستند که با قیمت حمایتی در اختیار اقشار آسیب پذیر قرار می گیرد به همین منظور در گام نخست 43 واحد مسکونی در پروژه مسکن سبز را در اختیار خانواده های بی سرپرست و ایتام  کیش قرار دادیم.

مونسان افزود: این خانواده ها می توانند از اوایل شهریور ماه در این منازل اقامت کنند و فقط در آمد خود را صرف امور جاری زندگی کنند.

وی در خصوص تعداد واحدهای مسکن سبز گفت: در مسکن سبز 1200 واحد مسکونی طراحی شده است. از این تعداد در حدود 430 واحد به افرادی که در شهرک های کارگری اقامت دارد، تعلق می گیرد. حدود 60 واحد دیگر نیز به خانواده هایی که مادران سرپرست خانواده هستند داده می شود تا از حمایت سازمان منطقه آزاد کیش بهره مند شوند. بقیه واحد های مسکونی هم با تکمیل شدن در مدار واگذاری قرار می گیرد.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین علیدادی امام جمعه کیش با بیان اینکه انجام کار و خدمت برای مردم مخصوصا نیازمندان، ثواب فراوانی دارد، گفت: امروز شاهد کاری بزرگ برای حمایت  از قشر آسیب پذیر جزیره کیش بودیم.

وی افزود: این اقدام  با ابتکار و حمایت خوب مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش برای خانواده هایی که سرپرستی به جز مادر ندارند، انجام شد. مخصوصا در شهری که هزینه های مسکن بسیار سنگین است برداشتن بار هزینه های مسکن از دوش این مادران اقدامی ارزشمند در جهت کاهش مشکلات معیشت خانواده ها است.

امام جمعه کیش در پایان اظهار داشت: امیدوارم که خداوند این فرهنگ را در کشور توسعه دهد و این اقدام مسئولان کیش در کل کشور اجرایی شود.

شایان ذکر است، پروژه مسکن سبز اقدامی موثر برای نشان دادن اهمیت جایگاه اجتماعی کارگران و کارمندان در این جزیره مرجانی است تا ضمن ایجاد آرامش و نشاط برای خانواده ها، شاهد رشد مادی و معنوی سطح زندگی در جزیره کیش شود. این پروژه علاوه بر تامین رفاه شهروندان و بهره مندی ساکنان کیش از امکانات خوب معیشتی، یک پروژه حمایتی برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی جزیره کیش است زیرا بخش های خصوصی می توانند با مشارکت در این طرح، مسکن مورد نیاز پرسنل خود را تامین کنند و با دستیابی به این امر بزودی شاهد کاهش هزینه های گردشگری وافزایش رفاه خانواده ها در کیش خواهیم بود.