به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این مراسم که عصر سه شنبه 17 مرداد در دفتر ستاد نماز جمعه کیش برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیدادی از خبرنگاری به عنوان شغلی است مقدس، حساس و مفید یاد کرد.

وی با اشاره به نقش خبرنگاران در افزایش آگاهی جامعه افزود:  این شغل مفید است زیرا بخشی از آگاهی جامعه به عملکرد خوب خبرنگاران بستگی دارد و آگاهی دادن موضوع عظیم الشانی در پیشگاه خداوند است.

دکتر علیدادی در ادامه گفت: خبرنگاری شغل حساسی است  زیرا یک خبر می تواند یک شهر و یا یک کشور را تحت تاثیر قرار دهد. خبرنگار می تواند جریان سازی کند. یک خبر خوب اهمیت جهانی شدن را دارد.

وی همچنین چهار خصیصه را برای یک خبرنگار ضروری دانست و گفت: اولین خصیصه یک خبرنگار داشتن صداقت است. یک خبرنگار باید بدون حب و بغض و بدون ذره ای اعمال نظر شخصی، خبر را صادقانه منتشر کند.

دکتر علیدادی از امانت داری به عنوان دومین ویژگی یک خبرنگار نام برد و عنوان کرد: شما در انتقال خبر، امین مردم هستید و با تغییر دادن خبر، آن رویداد نباید از واقعیت فاصله بگیرد.

امام جمعه کیش در ادامه گفت: سومین ویژگی یک خبرنگار شجاعت و صراحت است. قدرت پرسشگری بالاو انتقال خبر در کمال امانت داری عامل مهمی برای یک خبرنگار به شمار می رود. خبری با درجه اهمیت بالا نباید جای خود را به خبر کم اهمیت تر بدهد و بالعکس. جایگاه هر خبر از نظر اولویت و اهمیت باید حفظ شود.

وی از مصلحت سنجی به عنوان چهارمین خصیصه یک خبرنگار نام برد و اظهار داشت: برای انتشار هر خبر باید به مصالح عالیه جامعه توجه شود. گاهی مصالح جامعه ایجاب می کند خبری به سرعت منتشر شود و گاهی بالعکس. ممکن است خبری برای یک جامعه بار روانی مناسبی نداشته باشد و باید در انتشار خبرهای مفید و بجا دقت کرد.

امام جمعه کیش خبرنگاران را افرادی توانمند در توسعه جامعه توصیف کرد و افزود: شما در سازندگی و توسعه کشورتان نقش مهمی را ایفا می کنید قلم، خط مشی، تصاویر، انتقاد و مدح شما تاثیرگذار است و باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشید. اگر شخصی می خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند، خودش باید به این مقوله آشنا باشد.

وی در ادامه از خبرنگاران خواست تا با ایجاد تشکلی برای خبرنگاران کیش با همفکری و دوستی در پیشبرد اهداف کمک کنند و در عرصه های مختلف از توانمندی هایشان به نحو شایسته استفاده کنند.

در پایان این مراسم امام جمعه کیش با اهدای لوح از زحمات خبرنگاران تقدیر کرد.