مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از جزیره آرامش؛

روند توسعه هندورابی در سال 96 شتاب می گیرد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از جزیره هندورابی گفت: با بودجه خوبی که هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش به هندورابی اختصاص داده است روند توسعه جزیره آرامش در سال 96 شتاب می گیرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش دکتر مونسان در بازدید یک روزه از روند توسعه هندورابی با اشاره به پیشرفت خوب پروژه ها گفت:  بخش های فرودگاهی همچون برج مراقبت، باند و پایانه مسافری آماده شده است و نخستین پرواز آزمایشی نیز حدود سه هفته پیش از کیش به مقصد هندورابی جزیره آرامش انجام شده است.

وی به تکمیل موج شکن های بندرگاه هندورابی اشاره کرد و افزود : اسکله ها نصب و ساختمان های اداری نیز تکمیل شده و تنها هتل جزیره با امکانات لازم آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است.

مونسان با بیان اینکه  با تلاش شرکت عمران، آب و خدمات فضای سبز خوبی ایجاد شده که در زیبایی جزیره اثر گذار است گفت: این بازدید به منظور هماهنگی بخش های مختلف برای پذیرایی هر چه شایسته تر و بهتر از میهمانان نوروزی انجام شد تا جزیره هندورابی به مجموعه گردشگری جزیره کیش اضافه شود  و در نوروز 96 در این جزیره به گردشگران خدمات ارائه شود.

وی ضمن ابراز رضایت از روند توسعه هندورابی اظهار امیدواری کرد با توجه به بودجه خوبی که از سوی هیات مدیره منطقه آزاد کیش به این منظور اختصاص داده شده است برنامه های توسعه ای در سال 96 به خوبی پیش رود.

*حجم سرمایه گذاری 100 میلیارد تومانی توسعه بندرگاه و فرودگاه هندورابی / پیش بینی روزانه 2500 گردشگر برای سفر به جزیره آرامش

مونسان در خصوص حجم سرمایه گذاری در هندورابی گفت: حجم قرار دادهای مربوط به فرودگاه و بندرگاه حدود 80 میلیارد تومان بود که در مجموع با موارد متفرقه رقمی بیش از 100 میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری این دو طرح است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش افق توسعه ای هندورابی را 15 ساله عنوان کرد و گفت: پس از سپری شدن این مدت ارزیابی دوباره ای صورت خواهد گرفت که در صورت نیاز برای افق بعدی طرح های توسعه ای ادامه خواهد یافت.

وی چشم انداز توسعه جزیره کیش را تجارت و گردشگری دانست و گفت: جزیره هندورابی گردشگری در سطح بالا است و گردشگران از دو سال گذشته به صورت پراکنده به این جزیره سفر کرده اند اما هر چه جلوتر می رویم با تکمیل امکانات و تجهیزات همچون هتل خدمات بهتری به آنان خواهیم داد و این کار به اقامت بیشتر گردشگران منجر خواهد شد.

مونسان در خصوص مذاکره با شرکت ها و کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری و جذب گردشگر اظهار کرد: از حضور سرمایه گذاران خارجی استقبال می کنیم و سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیز برای فعالیت در این جزیره در انتظار تکمیل زیر ساخت ها هستند.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی زیر ساخت ها همچون بندر، فرودگاه و جاده آماده شده است، معتقدیم در گام نخست اگر با حضور سرمایه گذاران داخلی پیش برویم بهتر است و در آینده سرمایه گذاران خارجی هم می توانند در جزیره کیش فعالیت کنند که در صورت علاقه مندی آنان این آمادگی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مورد حضور گردشگران در هندورابی گفت: در مرحله مقدماتی کار هستیم تلاش داریم با هماهنگی ها، گردشگر بیشتری جذب کنیم، در افق نخست حضور روزانه دو هزار و 500 نفر گردشگر را در این جزیره  پیش بینی کرده ایم و به دنبال شلوغی و ازدیاد گردشگر در این جزیره نیستیم زیرا هندورابی جزیره آرامش است. تلاش ما بیشتر معرفی و شناخته شدن جزیره هندورابی است.

نیمه دوم اسفند زمان ورود کشتی کروز به کیش

مونسان در خصوص ورود کشتی کروز به جزیره کیش و جا به جایی گردشگران به مقصد هندورابی از طریق این کشتی گردشگری گفت: برای سفر به هندورابی از دو مسیر دریایی و هوایی می توان تردد کرد اما بیشتر جا به جایی ها از طریق دریا صورت خواهد گرفت.

وی جذابیت سفر دریایی را بیشتر از سفر هوایی دانست و افزود: شناورهای خوب و بزرگی با ظرفیت حدود350 نفری برای جا به جایی مسافران در نظر گرفته شده است.

مونسان به تلاش معاونت گردشگری و شرکت بندر و فرودگاه برای ورود کشتی کروز اشاره کرد و گفت: این کشتی 400 تخت و 150 اتاق دارد که در صورت ورود آن در نیمه دوم اسفند اتفاق خوبی رقم خواهد خورد، همانطور که چند فروند ایرباس به ناوگان هوایی کیش اضافه شد با اضافه شدن این کشتی به ناوگان حمل و نقل دریایی مسافرت از این راه رونق بیشتری در کشور خواهد داشت.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با ورود این کروز سفرهای بین جزایر کیش و قشم در مرحله نخست محقق می شود و پس از آن بین سایر جزایر و آینده نیز در مسیر دبی انجام خواهد گرفت.
وی در مورد تجهیز ناوگان هوایی برای سفر به هندورابی نیز گفت: تمرکز ما بر ناوگان هوایی نیست در شرایط کنونی دو فروند هواپیمای کوچک برای اینکار در نظر گرفته شده است، تلاش ما توسعه سفرهای دریایی است اما آمادگی برای انجام سفرهای هوایی وجود دارد.

 برگزاری جشنواره خانه تکانی در نوروز 96

مونسان در خصوص برنامه های نوروزی برای جزیره کیش گفت: برنامه های امسال از 20 اسفند با جشنواره  خانه تکانی آغاز می شود

وی اظهار کرد: با توجه به اضافه شدن چند طرح گردشگری ملی به جزیره کیش و اثر گذاری آن برنامه های خوبی خواهیم داشت، با بهره برداری از طرح پارک آبی، آوای خلیج فارس، مارینا پارک برای تفریحات دریایی پیش بینی می کنیم نوروز بی نظیری پیش رو داشته باشیم.

مونسان گفت: در شش ماهه دوم سال ضریب اشغال هتل ها بالا بود و با توجه به در پیش بودن نوروز، خانه های مسکونی را ساماندهی می کنیم، مصوبه ای در شورای تامین نیز در این زمینه داشتیم، با اضافه شدن این خانه ها به ظرفیت هتل ها نوروز بی نظیری را شاهد خواهیم بود.

آماده بهره برداری از هفت طرح عمرانی با حضور رئیس جمهور هستیم

وی در مورد حضور رئیس جمهور برای بهره برداری از این طرح ها گفت: 7 طرح عمرانی توسط سازمان و بخش خصوصی برای افتتاح در دستور کار است، دعوت نامه برای رئیس جمهور ارسال شده است و منتظر دریافت پاسخ هستیم.

مونسان در پایان افزود: نیروگاه دوم کیش با ظرفیت تولید 100 مگا وات برق و 20 هزار متر مکعب آب شیرین که در شرایط کنونی فاز نخست آن آماده بهره برداری است که 50 مگا وات برق و شش هزار متر مکعب اب شیرین تولید می کند، پارک آبی، بندر و فرودگاه هندورابی، یک هتل پنج ستاره و دو واحد صنعتی از جمله طرح هایی است که آماده افتتاح با حضور رئیس جمهور است.

گفتنی است در این سفر عضو هیات مدیره و معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش نیز حضور داشتند و از طرح های اجرا شده در جزیره هندورابی برای میزبانی از گردشگران نوروزی دیدن کردند.