مدیر سرمایه گذاری معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش؛

طرح ویژه محورتمدن ها با سرمایه گذاری 2 و نیم میلیارد دلاری در مرحله آغاز است

مدیر سرمایه گذاری معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از اجرای طرح ویژه محور تمدن ها با سرمایه گذاری بالغ بر 2 و نیم میلیارد خبر داد و گفت: این طرح در سه سکانس در مرحله آغاز عملیات اجرایی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حمیدرضا شیرزاد، در نشست تخصصی بررسی فرصت های سرمایه گذاری در کیش، حمایت از سرمایه گذاری در بخش های خصوصی را جزء اولویت های منطقه خواند و گفت: ما در سازمان منطقه آزاد کیش علاوه بر اینکه از طرح های جدید برای سرمایه گذاری استقبال می کنیم، طرح هایی نیز جهت ارائه به علاقمندان برای سرمایه گذاری داریم که می توانیم به صورت پیشنهادی ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه کیش ظرفیت های بسیار خوبی در بخش های مختلف سرمایه گذاری داراست بیان کرد: کیش دارای دومین سالن بورس فعال در کشور است که سالانه بیش از 12 هزار میلیارد تومان فعالیت دارد ضمن اینکه در کیش بیش از 5 شرکت بیمه معتبر و 90 شعبه بانکی در قالب 19 بانک فعال هستند لذا کیش ظرفیت لازم را برای تبدیل شدن به هاب منطقه ای دارد.

مدیر سرمایه گذاری معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به رفع موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاری پس از اجرای برجام در کشور، گفت: قطعا منابع انسانی نیز نقش عمده ای در رشد منطقه دارند لذا کیش با داشتن 4 دانشگاه که 3 واحد آن مربوط به پردیس بین المللی است و بهترین آموزشMBA این فرصت را دارد که بتواند نیروی انسانی لازم را برای توسعه این بخش داشته باشد.

شیرزاد افزود: تمام فعالیت های بانک ها و بورس کیش توسط نیروهایی که دانش آموختگان همین دانشگاه هستند در حال انجام است لذا کیش در این حوزه نیز مشکل خاصی ندارد.

وی از اجرای طرح ویژه محور تمدن ها خبر داد و گفت: طرح ویژه تمدن ها با سرمایه گذاری بالغ بر 2 و نیم میلیارد دلار در سه سکانس در مرحله آغاز عملیات اجرایی است. لازم به ذکر است که کیش و جزیره هندورابی پتانسیل بالایی در ارائه پکیج های سرمایه گذاری و مشارکت دارا هستند که سازمان منطقه آزاد کیش نیز قطعا از آن حمایت خواهد کرد.

شایان ذکر است که این نشست در حاشیه همایش بین المللی سرمایه گذاری و توسعه ایران با حضور مدیران ارشد سازمان منطقه آزاد کیش، کارشناسان اقتصادی و علاقمندان به سرمایه گذاری عصر چهار شنبه 12 آبان ماه در مرکز همایش های کیش برگزار شد.