اجرای طرح بیمه شهروندان در کیش

رییس بیمارستان کیش گفت: شهروندان جزیره کیش بیمه می شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، به مناسبت فرا رسیدن روز پزشک با حضور مشاور مدیر عامل و مدیر کل حوزه ریاست و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش از پزشکان بیمارستان کیش، کلینیک امام علی، مرکز درمانی جامعه بو علی و هلال احمر با اهدای گل تقدیر شد.

دکتر محمد خلخالی رئیس بیمارستان کیش ضمن تبریک فرا رسیدن این روز به جامعه پزشکی، پاراکلینیک و دارو ساز، گفت: در طول سه سال گذشته و با حضور دکتر مونسان به عنوان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، با نگاه ویژه ای، تلاش های عمده و بسیار اساسی در تامین امکانات و توسعه تجهیزات و کادر درمانی بهداشت و درمان جزیره کیش صورت گرفته است و در حوزه توسعه و ارتقاء بهداشت و درمان منطقه نیز، بیمارستان کیش به عنوان یکی از بیمارستان های برتر کشور شناخته شد.

وی افزود: در بحث تکنولوژی، تجهیزات، بکار گیری نیروی انسانی متبحر، این بیمارستان روند رشد و توسعه خوبی را طی کرده و به خاطر حساسیت منطقه از پزشکان متخصص و با تجربه دعوت به کار شده است. امیدواریم  بتوانیم در بحث بهداشت، درمان و سلامت، از دغدغه ساکنان جزیره کیش بکاهیم.

رئیس بیمارستان کیش ضمن اشاره به ارتقاء تجهیزات بیمارستان به عنوان یکی از مهمترین برنامه های آتی بیمارستان، گفت: گردشگری سلامت یکی از پتانسیل های مهم در جزیره کیش است که از بهره برداری آن تمام ساکنان جزیره منتفع می شوند. با ورود گردشگر داخلی و خارجی جهت درمان، جزیره کیش جهش خوبی در بحث بهداشت و درمان خواهد داشت.

همچنین وی اعلام کرد: بیمه کیشوندان یکی از برنامه های مترقی در زمینه توسعه سلامت شهروندان است که به صورت پایلوت در آینده ای نزدیک در جزیره کیش اجرایی می شود.

وی با اشاره به اعلام پیام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و درمان در خصوص انجام غربالگری از اول مهر ماه سال جاری در کشور، گفت: جزیره کیش از یک سال و نیم گذشته غربالگری های متعددی در زمینه های دیابت، فشار خون، چاقی و اضافه وزن و لاغری، سلامت زنان و مردان، پوکی استخوان و سرطان سینه انجام داده و در این راه نیز پیشرو بوده است.

دکتر رضانیا رئیس مرکز بهداشت و توسعه کیش نیز ضمن تبریک تولد شیخ الرئیس ابو علی سینا و گرامیداشت روز پزشک گفت: رسالت و وظیفه اصلی پزشکان، خدمت رسانی به مردم است و جامعه پزشکی تلاش می کند خدمت خوب و بهینه ای را به مردم ارائه دهد تا گامی مثبت در جهت ارتقاء سلامت جامعه برداریم.

وی افزود: تعداد 8 پزشک در بخش های مختلف از جمله مرکز درمانی جامعه بوعلی، واحد طب کار، بیماری های واگیردار، پایگاه های سلامت جامعه منطقه صدف و کمپ سحر و نظارت بر درمان واحدهای درمانی و داروخانه ها، در جزیره کیش فعالیت دارند.

گفتنی است، در ایران، اول شهریور ماه، همزمان با زاد روز بوعلی سینا، به پاس تألیفات و خدمات وی، به علوم پزشکی و فعالیت وی در این رشته با هدف تجلیل از خدمات پزشکان، روز پزشک نام گذاری شده‌ است.