باهدف تسریع و تسهیل امور ابلاغ شد؛

تغییرات در شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش

با هدف تسریع و تسهیل امور، شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش تفکیک شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با هدف تسهیل و تسریع امور و خدمات رسانی بهتر به شهروندان و مراجعان طرح تفکیک شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش از بدو ورود تیم تدبیر و امید در جزیره کیش پیگیری شد.

با تجمیع امور با موضوعات مختلف در شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش پاسخگویی به تعداد زیاد مراجعان و اجرای حجم زیاد کارها با دشواری همراه بود به همین دلیل دکتر مونسان با بررسی همه جانبه در طول سه سال گذشته طرح تفکیک شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش را در مراجع قانونی پیگیری کرد.

با طی مراحل قانونی و کسب مجوزهای مربوطه فعالیت های شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش تفکیک و این فعالیت ها و اختیارات به سه شرکت جدید با نام های سرمایه گذاری و توسعه کیش، توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش و شرکت عمران،‌ آب و خدمات منطقه آزاد کیش  تفویض شد.

اساسنامه شرکت های توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش و شرکت عمران،‌ آب و خدمات منطقه آزاد کیش پس از تصویب شورایعالی مناطق آزاد، هیات دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان از سوی دولت به سازمان منطقه آزاد کیش ابلاغ شد و از تاریخ یکم مرداد سالجاری این سه شرکت فعالیت خود را رسما در جزیره کیش آغاز کردند.

در ادامه این طرح اساسنامه های جدید شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و شرکت هواپیمایی کیش نیز ابلاغ شده و اساسنامه موسسه علوم و فنون کیش نیز در حال طی مراحل قانونی است.

گفتنی است محل استقرار این سه شرکت ساختمان های پارس واقع در بلوار ایران جنب بندرگاه تجاری کیش است.