خدمات دهی مرکز بهداشت بوعلی کیش به حدود 40 هزار نفر در سه ماه نخست سال 95

در سه ماه نخست سال 95، حدود 40 هزار نفر ساکنان کیش از بخش های مختلف مرکز سلامت جامعه بو علی خدمات درمانی دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش،  با اجرای طرح تحول بهداشت ارائه خدمات درمانی در مرکز توسعه سلامت جامعه بوعلی کیش توسعه یافت و در سه ماهه اول سالجاری 33 هزار و 909 نفر با مراجعه به این مرکز خدمات درمانی دریافت کردند.

این مرکز با اجرای این طرح علاوه بر خدمات درمانی سابق با جذب کارشناسان بهداشتی و افزودن کارشناسان تغذیه و سلامت روان و ارائه مشاوره در این زمینه ها به صورت رایگان، خدمات خود را توسعه داد.

بنابر این گزارش، آموزش و مراقبت هاي پيش از بار داري، دوران بارداري و پس از زايمان، آموزش و مراقبت گروه هاي مختلف سني شامل كودكان از نوزادي تا  سالمندی، آموزش زنان در سنين باروري، آموزش شيوه زندگي سالم و خود مراقبتي آموزش و مشاوره تغذيه صحيح به تفكيك همه گروه‌هاي سني و مراقبت‌هاي دهان و دندان براي تمام سنين و تشخيص و مراقبت سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد و مراقبت‌ها و آموزش و بيمار يابي بيماري‌هاي واگير مانند آنفلوانزا، سرخك، سل، ايدز، هپاتيت و بيماري‌هاي غير واگير مانند سرطان، ديابت و فشارخون و بيماري‌هاي قلبي و عروقي و ارزيابي اوليه بيماري‌هاي دهان و دندان و آموزش بهداشت دهان و دندان  از جمله خدماتی است که در این مرکز بهداشتی درمانی ارائه می شود.

مراقبت های ادغام یافته سلامت مادران، مراقبت های کودک سالم، سلامت باروری، مشاوره قبل از ازدواج، خدمات مامایی و بیماریهای زنان، پایش رشد، واکسیناسیون، مراقبت سلامت میانسالان و سالمندان و در آینده جوانان هم تحت پوشش قرار می گیرند. همچنین ارائه خدمات روانشناختی بخش دیگری از خدمات مرکز بهداشت بوعلی کیش است.

گفتنی است، ارتقای بهداشت، لزوم خدمات مشاوره ای مناسب، پیشگیری از بروز بیماری های غیر واگیر، بیمار یابی و اجرای طرح پیشگیری، مدیریت خطر و بلایا از اهداف کلی مرکز توسعه سلامت و مراکز تحت پوشش آن است.