دیدار نوروزی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بومیان کیش

دکتر مونسان با حضور درمسجد جامع بومیان کیش با جمعی از بومیان دیدار وگفت وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ دکتر مونسان در دیدار نوروزی با بومیان کیش در مسجد جامع بومیان جزیره پای صحبت آنان نشست.

در این دیدار شیخ یعقوب شمس امام جماعت اهل تسنن٫ حضور دکتر مونسان در جمع بومیان را بارقه امیدی برای رفع مشکلات مناطق سفین قدیم و جدید خواند و درخواست های بومیان جزیره را با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در میان گذاشت.

دکتر مونسان نیز با اشاره به اجرای طرح باز زنده سازی سفین قدیم پاسخ بسیاری از این درخواست ها را در اجرای این پروژه دانست.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درخواست های بومیان کیش در این پروژه از پیش دیده شده و علاوه بر رفع بسیاری از مشکلات سازه ای و شهری سفین قدیم با توجه به ظرفیت های لحاظ شده در این پروژه٫ ساکنان این منطقه از رونق بیشتری در کسب و کار بهره مند می شوند.

وی افزود: صدور مجوز باز سازی منازل مسکونی این منطقه از 15 تا 20 اردیبهشت سال جاری آغاز می شود تا ساکنان سفین قدیم بتوانند مشکلات خود را در این زمینه رفع کنند.

دکتر مونسان همچنین از برگزاری نشستی دیگر با بومیان در هفته آینده خبر داد تا پروژه باز زنده سازی سفین قدیم به منظور رفع دغدغه های بومیان کیش به صورت کامل معرفی شود.

گفتنی است طرح باز زنده سازی سفین قدیم پروژه ای شهری با رویکرد حفظ معماری سنتی این منطقه و افزایش جاذبه های گردشگری و بصری است که علاوه بر جذب گردشگران و حفظ آداب و رسوم بومیان کیش به عنوان یک جاذبه باعث ایجاد رونق اقتصادی  و کسب در آمد برای بومیان کیش می شود.