همزمان با دومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی هرمز هلث در جزیره کیش برگزار شد:

آیین گشایش اولین جشنواره ملی مهندسی پزشکی خلیج فارس

دومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی هرمز هلث و اولین جشنواره ملی مهندسی پزشکی خلیج فارس در جزیره کیش آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این دو رویداد از ساعت 18 روز سه شنبه 24 آذر ماه به مدت سه روز در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش با حضور دکتر شکاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و قائم مقام وزیر بهداشت در هرمزگان، دکتر قاسمی رئیس معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و دبیر اجرایی جشنواره و جمعی از فعالان حوزه تجهیزات پزشکی و دارو ، پزشکان و دانشجویان آغاز به کار کرد.

دکتر شکاری قائم مقام وزیر بهداشت در استان هرمزگان ضمن خوشامد گویی به مدعوین و تشکر از مسئولان جزیره کیش به خاطر حمایت از برپایی این نمایشگاه و جشنواره در جزیره کیش گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند آن علمی که ما نیاز داریم علمی است که نافع باشد. علمی که 2 سال آینده کشور را تأمین کند. همچنین ایشان می فرمایند قدرت یک کشور به قدرت علم آن کشور است و کشوری قدرتمند است که آن قدرت به یک قدرت ملی تبدیل شود.

وی در ادامه افزود: خیلی خوشحالیم که با توجه به تحریم هایی که سال گذشته از سوی عرب هلث داشتیم، توانستیم با توجه به موقعیت جغرافیایی در جنوب کشور، دبیرخانه هرمز هلث را در کمتر از 2 سال ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: بیش از 80 درصد شرکت های برتر تجهیزات پزشکی در این نمایشگاه حضور دارند که 75 درصد تولیدات این شرکت ها وابسته به داخل کشور است و این نشان دهنده این است که ما می توانیم در این زمینه نیز پیشرفت های خوبی داشته باشیم.

وی در پایان یاد آور شد: یکی از مهم ترین مؤلفه های برنامه تحول در نظام و بخش درمان، تجهیرات پزشکی است و با همت وزیر شجاع و شاخص دولت یازدهم، دکتر هاشمی، وزیر بهداشت و درمان، توانستیم در زمینه ارائه به موقع تجهیزات پزشکی و دارو، موفقیت هایی را کسب کنیم.

همچنین دکتر قاسمی رئیس معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان ضمن تشکر از دکتر مونسان و دیگر مسئولان جزیره کیش هدف از برگزار ی این نمایشگاه و جشنواره را استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در جهت بالا بردن سطح تخصصی پزشکی بیمارستان ها عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: در دومین نمایشگاه تجهیزات پزشکی 100 شرکت داخلی و 13 شرکت خارجی در فضایی حدود 7000 متر مربع، جدیدترین دستاوردهای پزشکی روز مطابق با استانداردهای جهانی در زمینه ملزومات مصرفی پزشکی، تکنولوژی انفورماتیک و IT درحوزه پزشکی، با همکاری مرکز رشد و فن آوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو دانشگاه هرمزگان و منطقه آزاد کیش در این جزیره زیبا ارائه شده است.

در پایان این مراسم نیز 5 طرح برگزیده مهندسی پزشکی راه یافته به دبیرخانه این جشنواره معرفی و تقدیر شدند.

همچنین برگزاری 6 کارگاه آموزشی تخصصی از برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

شایان ذکر است با توجه به معرفی جزیره کیش به عنوان دروازه ورود در دوران پسا تحریم و نیز با توجه به پتانسیل های این جزیره زیبا در امر سرمایه گذاری، سهولت های قانونی در بخش های صادرات و واردات، عدم نیاز به دریافت روادید برای شرکت کنندگان خارجی و شرایط مساعد آب و هوایی این نمایشگاه در جزیره کیش برگزار شده است.