جزیره کیش میزبان هفتمین نمایشگاه بین المللی و هفدهمین همایش صنایع دریایی و دریانوردی کشور

هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی وو هفدهمین همایش صنایع دریایی از یکم دی در جزیره کیش برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این نمایشگاه که هفتمین نمایشگاه دریایی دو سالانه کیش است، همزمان با هفدهمین همایش صنایع دریایی از یکم تا چهارم دی با حضور شرکت های داخلی و خارجی درجزیره کیش برگزار می شود.

شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری و ارائه توانمندی ها و آخرین دستاوردهای صنایع، تأسیسات و سامانه های دریایی و بندری در دو فضای باز و بسته درجزیره کیش از اهداف برگزاری این نمایشگاه وهمایش است.

همچنین در این نمایشگاه زمینه های مشارکت در خصوص  بنادر و کشتیرانی، صنایع ساخت و تعمیر کشتی، صنایع فراساحلی، خدمات دریایی و بندری ، معرفی سازندگان و تأمین کنندگان تجهیزات دریایی  و قوانین، استانداردها و کنوانسیون های بین المللی فراهم خواهد شد.

گفتنی است، خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر یکی از بزرگ ترین بازارهای صنایع دریایی منطقه و جهان به شمار می آید .

قرار گرفتن ایران در دو شاهراه ترانزیتی کریدور شمال جنوب و محور ترانزیتی شرق، وجود بیش از70 درصد از ذخایر نفت و گاز جهان، دارا بودن حدود 3 هزار کیلومتر نوار ساحلی، ده ها بندر تجاری و نفتی و همچنین مناطق آزاد تجاری و اقتصادی دریایی باعث شده است فرصت های بزرگ صنعتی و سرمایه گذاری در بخش های خدمات دریایی و بندری، کشتیرانی، ساخت و تعمیر انواع شناورها، صنایع فرا ساحل، شیلات، آموزش و تحقیقات و جاذبه های گردشگری دریایی و توریستی به وجود آید که این موضوعات براهمیت برگزاری این نمایشگاه وهمایش می افزاید.