السلام عليك يا اباعبدالله

محرم ماه قیام و پیام است. ماهي كه به نام فرياد مناديان آزادي و آزادگي در تاريخ جهان شناخته مي شودو هرساله عاشقان حق و حقيقت همنوا با كاروان كربلا ، شور و شعورعاشورايي را احيا مي كنند و عشق به خاندان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام را در دلها زنده نگه مي دارند.

محرم گاه رها شدن روح انسان‏‌ها از زندان نفس است . زمان تفكر درماهيت قيامي است كه بقاي دين وانسانيت را تضمين كرد. محرم زمان آموختن رسم زندگي از سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) است . بزرگ مردي كه در واپسين لحظات حيات پربار خويش با جمله" اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد" دشمنان دين را به رهايي از اسارت و بندگي نفس فراخواند.

قيام خونين سومين پيشواي شيعيان جهان در پس غبار قرن ها هنوزرنگ و بوي تازه دارد. واقعه عاشورا كامل ترين نمونه تقابل كفر و ايمان و مبارزه حق عليه باطل است كه آثار آن در تمام ابعاد تاريخ شيعه و زندگي آزادگان و آزادانديشان جهان مشهود است. واقعه عاشورا يك رويداد ساده نيست، يك دانشگاه، يك مكتب و يك بينش است .فرصتي ارزشمند براي آموختن مهمترين درس ذلت‌گريزي، ستم‌ستيزي و حمايت از دين و پايبندي به آداب و اصول اسلامي است .

اميد است تا محرم امسال جوانان و آينده سازان ايران اسلامي بتوانند با تفكر و تعمق درواقعه كربلا و تمسك به ريسمان مودت اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام در مسير سعادت و كمال گام بردارند و نمونه شايسته اي ازشاگردان مكتب عاشورا باشند.

در جزيره كيش نيز امسال همانند ديگر سال ها مراسم سوگواري محرم با حضوردهها هيئت مذهبي و خيل گسترده محبان اهل بيت عليهم السلام با شكوه خاصي برگزار خواهد شد . ضمن اينكه حضور اقوام مختلف ايراني درجزيره كيش مراسم عزاداري محرم را درجنوبي ترين بخش از ايران اسلامي به نمونه اي كامل ازآداب و رسوم ايرانيان درعرض ارادت به حضرت اباعبدالله الحسين (ع) تبديل كرده و زمينه آشنايي گردشگران خارجي رابا فرهنگ ديني كشورمان فراهم مي كند.

فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین( ع) را به همه عاشقان و مریدان آن حضرت تسلیت عرض نموده و عزت و سربلندي اسلام و مسلمين را از ايزد منان مسئلت مي نمايم.

علی اصغر مونسان

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش