با هدف تامين رفاه ساكنان و گردشگران ؛

بهره برداري از سامانه هوشمند راهنمايي و رانندگي جزيره كيش آغاز شد.

با بهره برداري از سامانه هوشمند راهنمايي ورانندگي دريافت استعلام خلافي خودروها و پرداخت جريمه از طريق درگاه اينترنتي trf.kish.ir امكان پذير شد.

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش ، اين سامانه با هدف تامين رفاه ساكنان وگردشگران ، کاهش مراجعات حضوری، صرفه جویی در مصرف منابع ، ایجاد شفافیت در فرآیندها و تسريع و تسهيل در انجام امور شهروندان راه اندازي شده است .

"سامانه هوشمند راهنمایی و رانندگی جزیره کیش" در برگیرنده  زیر سامانه های ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی، اطلاعات خودرویی، پرداخت جرایم و پردازش تصاویر پلاک های ثبت شده توسط دوربین های کنترل سرعت است.

با راه اندازي اين سامانه  ساكنان و گردشگران مي توانند  صورت جریمه های پرداخت نشده خودرو مورد نظر خود در جزیره کیش را دریافت نموده و از طریق درگاه الکترونیک عملیات پرداخت را انجام و بلافاصله پس از پرداخت اینترنتی ، عدم خلافی خودرو مورد نظر را دریافت نمایید.

با توجه به اينكه شمارگردشگران در برخي فصول سال از جمله تعطيلات نوروز به ميزان قابل توجهي افزايش مي يابد با بهره برداري از اين سامانه ،  ضمن اينكه گردشگران مي توانند به سهولت از جزئيات وميزان جرائم خودروي خود آگاهي يابند امكان پرداخت جريمه بدون مراجعه حضوري به شعب بانك ها واز طريق سامانه نيز براي آنان فراهم شده است.

در حال حاضر كليه امور مربوط به نقل و انتقال خودروها به صورت نيمه مكانيزه از طريق اين سامانه و توسط پليس راهور انجام مي شود اما بزودي  تمامي مراحل مربوط به نقل و انتقال خودروها توسط افراد متقاضي و به صورت كاملا مكانيزه از طريق سامانه امكان پذير خواهد شد.

ارسال پيامك به صاحبان خودرو در كوتاه ترين زمان پس از صدور قبوض جريمه و يا ثبت تخلف از طريق دوربين هاي كنترل سرعت، طرح ديگري است كه بزودي به امكانات اين سامانه افزوده خواهد شد.