با حضور مشاور رييس جمهور انجام شد:

رونمايي از سه سامانه هوشمند راهنمایی و رانندگی، مجوز اشتغال و شهرسازی در جزیره کیش

سامانه هاي هوشمند راهنمایی و رانندگی، مجوز اشتغال و شهرسازی با حضور اكبر تركان در جزیره کیش رونمايي شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مشاور رييس جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد در نخستين روز از هفته دولت در مراسمي با حضور مديرعامل سازمان منطقه آزاد از سه سامانه هوشمند راهنمایی و رانندگی، مجوز اشتغال و شهر سازی در جزیره کیش رونمایی کرد.

اين سامانه ها با هدف ایجاد شفافیت در فرآیندها و روند اجرای قوانین و ضوابط جزیره کیش، دقت در اجرای فرآیندها، جلوگیری از خطای انسانی، کاهش مراجعات حضوری، صرفه جویی در مصرف منابع، تسريع و تسهيل در انجام امور، امنیت اطلاعات و آرشيو نسخه الکترونیک کلیه اطلاعات راه اندازی شده است. 

"سامانه هوشمند راهنمایی و رانندگی جزیره کیش" در برگیرنده زیر سامانه های ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی، اطلاعات خودرویی، پرداخت جرایم و پردازش تصاویر پلاک های ثبت شده توسط دوربین های کنترل سرعت است.

همچنین امکان استعلام خلافی خودروها و پرداخت اینترنتی جرایم ثبت شده از طریق درگاه خدمات الکترونیک سامانه راهنمایی و رانندگی جزیره کیش از دیگر امکانات این سامانه است. 

"سامانه هوشمند مجوز اشتغال جزیره کیش" با طرح اولیه ارائه شده توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و توسط مدیریت فناوری اطلاعات این سازمان با رویکرد جلوگیری از حضور معتادین در فرصت های شغلی و نیز بالا بردن ضریب امنیتی جزیره کیش راه اندازی شده است. این سامانه در برگیرنده امکانات متنوعی از جمله زیرسامانه مدیریت هوشمند مجوز اشتغال و درگاه خدمات الکترونیک به منظور خدمت رسانی به کارفرمایان و شاغلین در کسب و کارهای مختلف جزیره کیش است.

"سامانه هوشمند شهرسازی جزیره کیشنیز در برگیرنده زیرسامانه های تشکیل پرونده، مستندات دیجیتال، امور مهندسین، ارجاع و گردش کار، اطلاعات پایه و ضوابط، محاسبات مالی، کنترل معماری، سازه، برق و مکانیک و صدور پروانه ها و گواهی ها است.

قابلیت پشتیبانی کامل سامانه جامع اتوماسیون از امضاء دیجیتال منطبق بر استانداردهای وزارت صنعت و قانون تجارت الکترونیک، امکان استفاده از توکن امنیتی (Security Token) به منظور تصدیق اصالت و احراز هویت کاربران سیستم، راه اندازی سیستم اطلاع رسانی مبتنی بر پیام کوتاه، امکان استفاده از کد QR در کلیه بخش های سامانه به منظور سهولت رهگیری پرونده ها و ارجاعات آن ، امکان ورود ضوابط و فرم های مرتبط با مجوزهای جدید بدون نیاز به شرکت پیمانکار به صورت پویا و اخذ گزارش های متنوع از جمله امکانات مهم این سامانه است.