اقدام تحسین برانگیز بیمارستان کیش در افزایش دانش مراقبت های پیشگیرانه پزشکی

با همکاری بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش و انجمن علمی مطالعات بیماری های کبد ایران برای نخستین بار در کیش نشست پرسش و پاسخ کیشوندان با اساتید مطرح فوق تخصص کبد و دستگاه گوارش کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نشست جمعی از اساتید بیماری های کبد با کیشوندان با موضوع "کبد چرب و سبک زندگی سالم" پنج شنبه ۱۹ مهر در سالن همایش بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش برگزار شد .

در این نشست که با استقبال کیشوندان همراه شد؛ محمدعلی ابیضی هریس فوق تخصص گوارش و کبد بیمارستان بقیة اللّه، محمد امانی فوق تخصص گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان بقیة اللّه، بهرام سیفی زارعی فوق تخصص گوارش و کبد، سید امیر پاشا طبائیان فوق تخصص گوارش و کبد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بیمارستان حضرت رسول اکرم حضور داشتند.

در نشست پرسش و پاسخ کیشوندان با اساتید فوق تخصص کبد و دستگاه گوارش، شرکت کنندگان در جلسه با اهمیت غربالگری، عوامل موثر بر سلامت گوارش، راه‌های پیشگیری از بیماری‌های گوارشی، روش‌های درمان بیماری‌های گوارشی، شایع‌ترین بیماری‌های گوارشی و مراقبت های تخصصی و فوق تخصصی در این زمینه آشنا شدند.

بر اساس این گزارش از آنجایی که مشکلات گوارشی از شایع‌ترین بیماری‌های بشر بوده و آمار ابتلا به بیماری‌های التهابی روده و سرطان‌های دستگاه گوارش در سال‌های اخیر رشد سریعی داشته است از اینرو بیمارستان کیش در راستای تحقق اهداف خود، آموزش و اطلاع رسانی در خصوص مراقبت های پیشگیرانه پزشکی را در دستور کار خود قرار داده است.