رحیم سرهنگی : امام جمعه اهل سنت کیش، مظهرعقل و وحدت در این منطقه است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: جزیره کیش مصداق بارز و الگوی همزیستی مذاهب مختلف از جمله شیعه و سنی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در دومین روز از هفته وحدت، اعضا کمیته معتمدین بومی کیش سه شنبه شب 27 شهریور مهمان رحیم سرهنگی مدیرعامل منطقه آزاد کیش بودند.

در این دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تبریک هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع) و با اشاره به اشتراکات امت اسلامی از جمله وجود پربرکت پیامبر، قبله واحد و قرآن کریم خاطر نشان¬کرد: شیعه و سنی در طول تاریخ در جزیره کیش برادر و خویشاوند بودند و این قرابت، وحدت، برادری و صمیمیت مثال زدنی آنان، همواره به عنوان الگو مطرح و زبانزد است.

وی با تاکید بر این نکته که هر سخن، رفتار و اقدامی که باعث تفرقه شود؛ مصداق جهل است و جهالت ضد دین است؛ گفت: هرحرکت و رفتار تفرقه انگیز، مظهر بی‌دینی است و در دین ما جایگاهی ندارد.

سرهنگی با بیان این که عقل از این منظر که تمییز دهنده راه درست و غلط و بازدارنده از راه غلط و شر است نیز نماد دین است؛ افزود: انتخاب رفتار، کردار و اقدام بر اساس عقل و پرهیز از هر گونه افتراق وظیفه یکایک ما است و براستی که شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش از گذشته تا کنون مظهر عقل و وحدت در این منطقه هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر این که رویه و خط مشی معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان نیز بر اساس وحدت است؛ گفت: توسعه و آبادانی کیش منوط به حفظ وحدت و همدلی اهل سنت و تشیع است و اگر قرار است زندگی آرام و با آرامش وجود داشته باشد بر محور و مدار وحدت شکل می گیرد که خدا را شکر ما شاهد این مهم در جزیره کیش هستیم.


شیخ یعقوب شمس: بیان مشکلات کلان کیش از زبان من، بغض فروخورده مدیرعامل منطقه است.


امام جمعه اهل سنت کیش نیز در این دیدار با تبریک هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: به وحدت و همدلی اهل سنت و تشیع جزیره کیش افتخار می¬کنیم و بر خود می بالیم که با تاسی از کلام خدا و پیامبر گرامی اسلام(ص) در این مسیر حرکت می کنیم.

وی آبادانی و توسعه کیش را مرهون همدلی و همبستگی مردم عنوان کرد و با اشاره به اهمیت این مهم در دین مبین اسلام یادآورشد: ارتباط خیلی خوبی بین مسئولین و مردم وجود دارد. ما منکر مشکلات جزیره کیش نیستیم اما اعتقاد راسخ دارم که با وحدت، هم اندیشی و همدلی یکدیگر می توانیم دست در دست یکدیگر مشکلات را رفع کنیم و بیش از پیش برای داشتن جزیره ای توسعه یافته و آباد تلاش کنیم.

شیخ یعقوب شمس افزود: رفع برخی مشکلات کلان جزیره کیش در حیطه اختيارات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیست و دلسوزی من برای جزیره کیش و فریادهای من برای بیان این مشکلات، همانا بغض فروخورده رحیم سرهنگی مدیرعامل منطقه و در راستای مسیر مطالبات ایشان از مقام های بالادستی است.

امام جمعه اهل سنت کیش یادآور شد: جلسات متعدد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اقشار مختلف مردم نشان از عزم جدی وی برای رفع مشکلات است. اعتقاد راسخ دارم که آبادانی جزیره کیش آبادانی کشور است و در این مسیر هر یک به عنوان مامور سهمی در تحقق این مهم داریم و مدیرعامل ما در این یکسال بیشترین تلاش های را برای این مهم داشته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش: هر فردی که ندای افتراق سر می دهد در زمین دشمن بازی می کند.

همچنین علیرضا فاطمیان پور در این دیدار با تبریک هفته وحدت، سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: اشتراکات اهل سنت و تشیع بیش از افتراقات آنان است و در این میان وجه مشترکی به نام ایران وجود دارد که تکمیل کننده زنجیره وحدت و همدلی است.

وی با بیان این که وحدت از نکات کلیدی دین اسلام است که همواره امام خمینی (ره) بر آن تاکید داشتند؛ افزود: در حقیقت وحدت نقطه ثقل و اشتراک ویژه در بین همه اقشار مسلمان در جامعه اسلامی است و امیدواریم این شیوه ، روش و منش در بین همه مسلمانان ادامه پیدا کند.

فاطمیان پور تاکید کرد: وحدت، تعامل، تفاهم و یکدلی اهل سنت و تشیع کیش بسیار خوب و زبانزد است؛ به طوری که با توجه به رفتار، گفتار و کردار آنان، تشخیص اهل سنت و تشیع از یکدیگر امکان پذیر نمی باشد.

گفتنی است در این دیدار مهدی قاسمیان مشاور و مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد کیش، مرتضی محمدی مدیر بازرسی، نظارت و پاسخگویی به شکایات، ابراهیم هاشم ورزی سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل و ابراهیم فرجادی زاده رییس امورایثارگران وارتباطات مردمی این سازمان حضور داشتند.