برگزاری آیین پیش راه اندازی "آزمایشِی" پایانه جدید فرودگاه کیش

به مناسبت گرامی داشت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران آیین پیش راه اندازی پایانه جدید فرودگاه کیش با حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و برخی از مسوولان محلی و مدیران عامل شرکت های تابعه سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورزادی صبح شنبه دوازدهم فروردین در آیین پیش راه اندازی پایانه جدید فرودگاه کیش ضمن عرض تسلیت وفات ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س) و گرامی داشت روز جمهوری اسلامی ایران، گفت: بر اساس پروتکل های موجود برای آزمایش و راه اندازی مجموعه پایانه جدید فرودگاه؛ امروز پرواز 6 و 25 دقیقه هواپیمایی کیش از تهران در این ترمینال به زمین نشست.

پورزادی اظهار داشت: مجموعه فضای فرودگاهی و پایانه های فرودگاهی در زمینی به مساحت حدود 900 هکتار در طرح جامع پیش بینی شده است و ترمینال جدید با زیر بنای 49 هزار متر مربع؛ امروز مراحل آزمایشی و بهره برداری به میمنت این روز فرخنده انجام شد.

وی با اشاره به این که در هفته های بعدی میزبان مسافران پروازهای ورودی و حتی خروجی نیز در این پایانه  خواهیم بود، افزود: بر اساس نمودارهای تکمیلی و فرایندهای ظرفیت پذیرش مسافر که پیش بینی شده  است با ادامه پرواز ها و طی مراحل آزمایشی و نیز اخذ مجوزات لازم از سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ان شالله در ماه های آینده این پروژه ملی که حاصل زحمات و تلاش مهندسین و متخصصان و شرکت های تخصصی و دانش بنیان کشور می باشد توسط یکی از مقامات کشوری به مرحله افتتاح رسمی خواهد رسید.

 سعید پورزادی با بیان این که بخش های ابنیه این پایانه کاملا تکمیل شده و نیازمند یک سری آزمایش ها می باشد، خاطر نشان کرد: حال حاضر در این پروژه تاسیسات مکانیکال و مجموعه الکتریکال راه اندازی شده است و بخش های دیگر که مربوط به پروازهای خروجی هستند در هفته های آینده آزمایش و راه اندازی آنها انجام خواهد شد.

پورزادی با بیان این که ترمینال جدید فرودگاه یکی از ظرفیت های زیرساختی و پر اهمیت کشور می باشد و می توانیم در ماه های آتی به طور کامل این فرودگاه را به مرحله بهره برداری صد در صدی برسانیم، افزود: بر اساس ظرفیت پذیرش تعریف شده در طرح جامع فرودگاه کیش حدود شش میلیون مسافر در سال است و این ظرفیت را در طول سال ان شالله خواهیم داشت.  

به گفته پورزادی یکی از الزمات جهت بهره برداری کامل، انجام مقدمات و آزمایش های مربوطه و بر اساس ظرفیت پذیرش مسافر می باشد.

شایان ذکر است مسافران پرواز هواپیمایی کیش صبح امروز با بهره مندی از انتقال بار هوشمند و پل های تلسکوپی که مسافر به طور مستقیم از هواپیما به سالن اصلی هدایت می شوند که این مهم تاثیر بسزایی در تسریع روند خدمات فرودگاهی دارد ابراز ر ضایت داشتند.