برگزاری نشست خبری کمیته بحران ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی

تامین سوخت، تکمیل ذخائر آب نیروگاه ها، افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب همچنین تدابیر لازم جهت تعبیه چادر های اسکان اضطراری در نشست خبری دبیر کمیته بحران ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی 1402 مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست که ظهر دوشنبه 22 اسفند با حضور جمعی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد، منصور ملانوری دبیر کمیته بحران ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی  با اشاره به اقدامات انجام شده جهت ارتقا کیفیت خدمت رسانی به ساکنان و گردشگران در ایام عید نوروز گفت: در حوزه تامین آب، شرکت آب و برق کیش ضمن افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید نسبت به نوسازی تجهیزات این مجموعه نیز اقدام کرده است و در حال حاضر نیروگاه های کیش توان تولید روزانه 25 تا 30 هزار متر مکعب آب را دارند.

منصور ملانوری اظهار داشت: با وجود این میزان تولید و ظرفیت ذخایر، تا پایان تعطیلات نوروزی برای ارائه خدمات به گردشگرانی که از نقاط مختلف کشور به جزیره سفر  می کنند مشکلی نخواهیم داشت.

وی همچنین از افزایش 75 درصدی ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب کیش خبر داد و افزود: با یک افزایش 7 هزار و 500 متر مکعبی، ظرفیت کنونی جزیره در حوزه تصفیه فاضلاب 17 هزار و 500 متر مکعب می باشد.

ملانوری پیک مصرف برق در ایام شلوغی نوروز را 120 مگاوات عنوان کرد و با بیان این که در حال حاضر ظرفیت تولید در کیش، بیش از 200 مگاوات است گفت: برای تامین برق مورد نیاز در ایام نوروز هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

دبیر کمیته بحران ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی عنوان کرد: سال گذشته یکی از معضلات ما تامین سوخت مایع نیروگاه ها بود که امسال با اقدامات انجام شده و متصل شدن به خطوط گاز سراسری، نیروگاه ها در حال تکمیل ظرفیت ذخایر خود هستند.

به گفته منصور ملانوری، بستر سازی برای اطلاع رسانی موضوعات مختلف به گردشگران در بنادر چارک و آفتاب انجام شده است.

موضوعات مهمی از جمله ایجاد کمپ های اضطراری سرپوشیده با هدف اسکان گردشگران در مواقع بحران، تغییرات آب و هوایی و بارندگی، ایجاد امکان نصب 400 چادر برای گردشگران در سالن نمایشگاه ها، راه اندازی بخش مانیتورینگ زلزله در کیش، آمادگی بیمارستان برای ارائه خدمات در مواقع بحران، اطلاع رسانی دقیق و صحیح مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل و صدا و سیمای مرکز کیش به گردشگران و ساکنان در مواقع بحرانی، شناسایی اماکن حادثه خیز و نصب تابلوهای شنا ممنوع در مناطق نا امن در این نشست خبری مطرح شد.

گفتنی است تامین ارزاق عمومی و هماهنگی های لازم برای ورود خودروهای حمل اقلام مصرفی، افزایش تعداد شناورها همچنین صیانت از محیط زیست جزیره، از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.