نظارت فراگیر بر بازار نوروز کیش با همیاری مردم

سازمان منطقه آزاد کیش با به کارگیری ناظران افتخاری، نظارت فراگیر، همه جانبه و نامحسوس بر تمام صنوف جزیره کیش را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی امیدی مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به مصوبات کمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات ستاد نوروزی مبنی بر بهره مندی حوزه های نظارتی از ناظران افتخاری و نامحسوس در ایام نوروز، گفت: در راستای اجرای این مصوبه، پس از شناسایی افراد واجد شرایط توسط مدیریت بازرسی و پاسخگویی به شکایات، جلسه توجیهی و آموزشی در مدیریت بازرگانی برگزار و مقرر شد ناظران از اول اسفند با حضور در مراکز تجاری و خدماتی نسبت به اجرای ماموریت های خود اقدام کنند.

مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که با همیاری و همکاری مردم، بازار کیش در ایام نوروز مدیریت و سازماندهی می­ شود؛ افزود: معتقدیم برای گسترش نظارت‌ بر بازار نیازمند کمک و یاری مردم هستیم و در این خصوص از ظرفیت‌های مردمی در قالب ناظران افتخاری بهره مند خواهیم شد.

علی امیدی تاکید کرد: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، ناظران افتخاری به صورت نامحسوس قیمت اجناس، کالاها و خدمات را رصد و تخلفات واحدهای صنفی را گزارش می­ کنند و در این میان واحدهای صنفی جزیره کیش نیز موظف هستند خدماتی از قبیل درج قیمت‌ کالا، داشتن نرخ‌ نامه و ارائه فاکتور خرید را رعایت کنند.

علی امیدی ادامه داد: در هفته منتهی به 28 بهمن، بازرسان اداره نظارت و تنظیم بازار مدیریت بازرگانی 303 واحد صنفی فعال در مراکز تجاری و خدماتی را بازدید و طی آن به 34 واحد دارای تخلفات صنفی اعم از عدم درج قیمت کالا و ...، اخطار کتبی ابلاغ کردند.

 وی با اشاره به توقف فعالیت 5 واحد صنفی فاقد مجوز با همکاری پلیس نظارت بر اماکن عمومی تاکید کرد: شهروندان می ‌توانند هرگونه نظر، انتقاد و شکایت‌های خود را در مورد تخلف واحدهای صنفی با سامانه ۱۲۴ در میان بگذارند.