تاکید سعید پورزادی بر تسریع و کمک به ساخت پروژه های نیمه تمام در کیش

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید های دوره ای خود ضمن آگاهی از روند پیشرفت پروژه ها در جزیره؛ از همکاری مشترک سازمان و بخش خصوصی جهت اتمام پروژهای نیمه تمام در جزیره کیش خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورزادی صبح پنجشنبه ۶ بهمن همراه با برخی از مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه در بازدیدهای دوره ای از پروژه های سطح جزیره ، از نزدیک روند ساخت و پیشرفت پروژه هتل پرشین را که به مدت 4 سال رها شده بود و با کمک سازمان منطقه آزاد کیش شروع به فعالیت کرده را مورد ارزیابی قرار داد.

سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه این بازدید با اشاره به حمایت های این سازمان به لحاظ فنی از پروژه های نیمه تمام حوزه گردشگری در ارتباط با تبصره 18 گفت: فعال سازی تمام پروژه های نیمه تمام در جزیره کیش در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد و از همین جا از بخش خصوصی درخواست می کنم که ما را در تحقق این هدف یاری نماید.

وی افزود: با پیروی از سیاستگذاری توسعه ای در این بخش، در بحث افزایش ظرفیت های گردشگری و فعال سازی پروژهای نیمه تمام، از هدر رفت سرمایه های ملی جلوگیری می کنیم و از لحاظ بصری نیز چهره زیبایی به کیش می بخشیم از اینرو در مراجعه متقاضیان سرمایه گذاری برای دریافت زمین، پروژه های نیمه تمام را معرفی و با جلسه مشترک بین آنان زمینه تحقق این مهم را فراهم خواهیم کرد. 

گفتنی است ساخت هتل پرشین در دو فاز، در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع و با زیر بنای 30 هزار متر مربع و در مجموع 450 تخت طراحی شده است.

همچنین سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از مراحل ساخت  نخستین کارگو هوشمند کشور در کیش که با ۲  هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی، از 5 ماه گذشته آغاز شده بازدید و بر تسریع روند ساخت تاکید کرد.

این پروژه در زمینی به مساحت سه هزار و ۶۰۰ متر مربع با پنج هزار متر مربع زیربنا احداث می شود که پس از بهره برداری امکان جابجایی ۵۰۰ تن بار از طریق هوایی در هر روز شامل ۲۰۰ تن ورودی و ۳۰۰ تن خروجی و همچنین امکان  ۱۰۰  تن انبار سردخانه ای را خواهد داشت. قرار است علمیات اجرایی این پروژه  در پایان سال 1402 به اتمام برسد.

پویایی و گردش سرمایه گذاری در بنگاه های اقتصادی جزیره، صادرات کالاهای ایرانی مورد نیاز کشورهای خاشیه خلیج فارس، استفاده مستقیم از معافیت گمرگی به جهت منطقه آزاد، ایجاد بازار کار برای سرمایه گذاری برای صادرات و واردات مستحدثات کارگرو در فرودگاه بین المللی کیش از جمله ویژگی های این طرح است.

پورزادی از پروژه تکمیل مخازن سوخت رسانی فرودگاه بین المللی کیش بازدید کرد و روند پیشرفت فیزیکی 17 درصدی این پروژه را مورد ارزیابی قرار داد.

گفتنی است  با اجرای این پروژه که مدت اجرای آن 12 ماه است و 4 ماه از شروع عملیاتی خود را پشت سر می گذارد؛ در حدود 4 میلیون لیتر به ذخیره سازی سوخت هواپیما اضافه شده و میزان ذخیره سوخت در فرودگاه بین المللی کیش بالغ بر 4 و نیم میلیون لیتر  خواهد شد.

این پروژه با هزینه 157 میلیارد تومان از محل منابع و اعتبارات سازمان منطقه آزاد کیش در حال ساخت است که 85 میلیارد تومان آن در بخش خرید تجهیزات و تاسیسات که عمدتا از تولیدات داخلی است و 72 میلیارد آن در بخش عملیات ساختمان و ایجاد زیرساخت از جمله ساخت اتاق کنترل، نصب پمپ، لوله کشی و تامین و ساخت 6 میلیون لیتر مخزن آب آتش نشانی هزینه خواهد شد.

لازم به ذکر است با خرید تجهیزات و تاسیسات که تا پایان بهمن به اتمام می رسد؛ پیشرفت فیزیکی تکمیل مخازن سوخت رسانی فرودگاه بین المللی کیش  به 32 درصد خواهد رسید.

اتصال این مخازن به سکوهای سوخت رسانی و عرضه سوخت مازاد این پایگاه به پروازهای عبوری از برنامه های پیش بینی شده برای پایگاه سوخت رسانی فرودگاه بین المللی کیش است.

مجتمع مسکونی دامون 2 نیز مقصد بعدی بازدید سعید پورزادی بود که وی از نزدیک روند پایانی ساخت این پروژه را مورد بررسی قرار داد.

این پروژه در زمینی به مساحت 13500 مترمربع و با  بنای مفید  31335 مترمربع و در قالب 306 واحد که 12 واحد آن ویلایی است؛ در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از هنرستان در حال ساخت ۱۹ کلاسه در شهرک صدف که با هزینه ۸۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت مسکن جنوب طراحی شده بازدید کرد و ضمن تاکید بر تسریع  ساخت هنرستان،  ابراز امیدواری کرد که این هنرستان در سال تحصیلی ۱۴۰۳ پذیرای دانش آموزان باشد.

 این هنرستان در زمینی به مساحت 5 هزار و 500 مترمربع ساخته خواهد شد و دارای 2200 متر مربع فضای ورزشی به صورت سر باز و سرپوشیده خواهد  بود و یکی از شکیل ترین و زیباترین هنرستان ها در کشور محسوب می شود.

مدرسه 18 کلاسه واقع در میدان آرین شهرک نوبنیاد، مقصد بعدی بازدید سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش بود که در این بازدید وی بر تسریع در ساخت این مدرسه با توجه به کمبودهای فضاهای آموزشی تاکید کرد.

پروژه این مدرسه دخترانه در زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع ، یکی از مدارس استاندارد و کم نظیر در کشور است و دارای ویژگی حیاط مرکزی، 18 کلاسه می باشد و نمونه آن در گذشته در منطقه شهرک صدف ساخته شده است.

پورزادی در بازدید از نمایشگاه بین المللی کیش از نزدیک مراحل آماده سازی غرف نمایشگاه شهر پایدار که  6 تا 9 بهمن برگزار می شود، مورد ارزیابی قرارداد و دستور بهره مندی از مشاور جهت مقاوم سازی، زیبا سازی و نورپردازی داخل و نمای نمایشگاه بین المللی کیش را صادر کرد.

وی با تاکید بر زیبا سازی نمایشگاه بین المللی کیش به عنوان یکی از مکان های پرتردد گردشگران و صاحبان مشاغل و کسب و کارها، از مقامات مسوول خواست  تا نسبت به حذف هر گونه آلودگی بصری اقدام فوری انجام دهند.