سعید پورزادی: لزوم تشکیل ستاد مدیریت دائمی سفر به جزیره کیش

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از تبدیل ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی 1402 به ستاد مدیریت دائمی سفر با رویکرد راهبردی و نوع سفر در طول تمام فصل های سال به مقصد کیش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نخستین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی 1402 صبح چهارشنبه 28 دی با حضور سعید پورزادی عضو هیات مدیره و سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و روسای کمیته های این ستاد در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

سعید پورزادی با اشاره به هم زمانی نوروز 1402 با ماه مبارک رمضان از برگزاری بزرگترین سفره افطاری در جزیره کیش خبر داد و گفت: این سفره از مقابل مسجد ثامن الائمه(ع) تا بازار میکامال با همکاری بخش خصوصی، سازمان منطقه آزاد کیش، دستگاه های اجرایی مستقر در جزیره برگزار خواهد شد.

پورزادی با بیان این که جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری در سطح کشور، میزبان رویدادهای مختلفی در طول یک سال است، اظهار داشت: جزیره کیش به خاطر گردشگرپذیری و برنامه های متنوع فرهنگی و گردشگری باید در قالب ستاد مدیریت دائمی سفر؛ برنامه های سه ماهه تدوین و ارائه دهد.

پورزادی در ادامه افزود: برگزاری برنامه های متنوع گردشگری متناسب با هر فصل دارای ویژگی های خاص خود بوده و فعالیت ها باید در راستای ستاد مدیریت دائمی سفر به صورت هدفمند دنبال شود.

پورزادی در بخش دیگری از سخنان خود بر تعامل ایجاد شده میان دستگاه های اجرایی و نقش آفرینی آنها در نوروز سال گذشته اشاره کرد و گفت: شرایط جوی که در سال گذشته منجربه بحران در بندر چارک شده بود با تعامل و هم افزایی نهاد امامت جمعه، شورای اداری، فرمانداری بندر لنگه و ایجاد تاب آوری، شرایط پیش آمده مدیریت و کنترل شد.

وی با اشاره به افزایش 2.5 برابری ظرفیت بندر چارک افزود: در سنوات گذشته 6 فروند لندینگراف در بخش خدمات دریایی فعال بود که این تعداد امسال به ۱۷ فروند و در نوروز 1402 به ۲۳ فروند خواهد رسید.

عضو هیات مدیره و سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ارتقاء سطح فعالیت شناورها در ایام نوروز 1402و میزبانی شایسته از مسافران و گردشگران، گفت: با توجه به این که بخشی از مسافران نوروزی از مسیر دریایی به کیش سفر می کنند تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

پورزادی در رابطه با تصویب و اجرای طرح 110 میلیارد تومانی توسط سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص ساماندهی و تقویت زیرساخت های بندرچارک، افزود: این اعتبار برای اجرای طرح هایی از جمله لایروبی، ایجاد موج شکن، ساخت نمازخانه، محل های اسکان رانندگان، پایانه، ساختمان گمرک و ۶۰۰ متر فضای اداری بندر چارک در نظر گرفته شده است که عملیات لایروبی فردا پنجشنبه 29 دی آغاز خواهد شد که این اقدام مهم و ارزشمند در حوزه تسهیلات سفر محسوب می شود.

وی با اشاره به جلسات و همکاری های میان سازمان منطقه آزاد کیش و استانداری هرمزگان اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت ها، بندر چارک به عنوان بندر تخصصی صادرات مصالح ساختمانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس تبدیل خواهد شد.

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ضرورت همکاری و هم افزایی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی به افزایش 10 درصدی تولید آب در جزیره کیش اشاره داشت.

پورزادی اظهارداشت: اجرای طرح زیبا سازی و فضای سبز شهری با همکاری شرکت عمران، آب و خدمات و همچنین برگزاری جلسات متعدد با روسای کمیته ها، پیش بینی های لازم برای میزبانی شایسته  از گردشگران نوروزی در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این که پس از گذشت 14 سال و اتصال نیروگاه های کیش به انرژی گاز؛ خوشبختانه ظرفیت نیاز گازوئیل از 1 میلیون لیتر در روز به 100 هزار لیتر رسیده است.

لازم به ذکر است نظارت بر فعالیت رستوران ها و مراکز گردشگری، موارد ترافیکی، بازرسی هتل ها، تشکیل کارگروه در صدا و سیما، همکاری مجموعه های فعال رسانه ای، حذف بازارچه های فصلی، آموزش به مسافران و اطلاع رسانی دقیق، تسریع در فرآیندهای اداری و اقامتی، تصویب کمیته فرهنگی و معنوی، توجه به کمپ های اسکان، نورپردازی نیز از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.