دانشجویان خارجی سفیران فرهنگی و علمی کیش هستند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: دانشجویان خارجی پس از فارغ التحصیل از دانشگاه های جزیره به عنوان سفیران فرهنگی و علمی کیش می توانند در نقاط مختلف دنیا نقش آفرینی کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز صبح پنج شنبه یکم دی در بازدید از پردیس بین المللی کیش، دانشگاه علوم پزشکی، اظهار داشت: با همکاری معاونت گردشگری سازمان برای جذب گردشگران خارجی از میان 15 کشور می توان نشست های آموزشی برای دانشجویان برگزار کرد تا با تبادل فرهنگی با سایر کشورها، گردشگری تخصصی در منطقه توسعه پیدا کند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش بر لزوم اهمیت ایجاد پردیس های بین المللی مشترک با دانشکده های علوم پزشکی موفق در منطقه و سایر نقاط دنیا، تاکید كرد و افزود: فعالیت پردیس های بین المللی در کیش می تواند علاوه بر انتقال مسائل فرهنگی و علمی زمینه ساز استفاده بهینه از تجهیزات و دانش یکدیگر باشد.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: فعالیت اساتید مجرب در پردیس های بین المللی کیش در راستای تبادلات دانش و فرهنگ سبب ارتقا سطح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش خواهد شد.

کشاورز، گفت: با توجه به فعالیت اساتید دانشگاه ها در بیمارستان های مختلف و آشنایی کامل آنها از نظر کیفی با تجهیزات پزشکی، می تواند نقش موثری را در توسعه و پیشرفت حوزه پزشکی این منطقه ایفا کنند.

مهدی کشاورز در رابطه با بهره مندی از ظرفیت موجود و تجارب سایر دانشگاه ها درحوزه بازاریابی، تصریح کرد: دانشگاه ها باید در حوزه گردشگری سلامت، درمان، پزشکی و انواع مختلف آن نقشی فعال داشته باشند.

وی در ادامه، با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری "دانشگاه ها باید به صنعت متصل باشند" گفت: با استفاده از اساتید برجسته بین المللی و حمایت سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت و درمان که به عنوان یکی از مباحث گردشگری مطرح در سطح کشور است، شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

مهدی کشاورز ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های انجام شده در پردیس بین المللی کیش، دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر جذب هر چه بیشتر دانشجویان بین المللی گفت: چشم انداز این منطقه تا سال 1405 حضور 3 هزار دانشجوی خارجی در جزیره کیش است.

کشاورز، تاکید کرد: دانشگاه ها باید در این خصوص اقدامات اساسی و لازم را به نحو مطلوب انجام دهند و سازمان منطقه آزاد کیش نیز در زمینه صدور پروانه و سایر حمایت های لازم از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.