دیدار هیئت روسکاسموس با نمایندگان ایران در نمایشگاه بین المللی هوایی

هیئتی از شرکت فضایی روسکاسموس روسیه در یازدهمین نمایشگاه بین المللی هوایی در جزیره کیش با نمایندگانی از ایران دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از خبرگزاری تاس از روسیه، یوری بوریسوف مدیرعامل روسکاسموس، گفت: با همکاری و کسب تجربه قابل توجهی که دو کشور ایران و روسیه در زمینه پرتاب ماهواره خیام در ماه اوت از فرودگاه بایکونور داشتند، زمینه همکاری و تعامل بیشتر میان این دو کشور فراهم شده است.

به گفته یوری بوریسوف اعضای هیئت روسی سلسله دیدارهایی را با همکاران ایرانی خود در یازدهمین نمایشگاه بین المللی هوایی برقرار کر‌دند.

مدیرعامل روسکاسموس خاطرنشان کرد: شاهد نزدیکی تاریخی بین کشورهای روسیه و ایران در صحنه بین‌المللی هستیم و با مشارکت روسکاسموس "در این رویداد" فرصتی بی‌نظیر برای معرفی آخرین دستاوردهای روسیه به مردم مهربان ایران، همکاران ایرانی ما و کلیه مهمانان خارجی این نمایش هوایی در زمینه علوم و فناوری فضایی فراهم می شود.

بوریسوف افزود: کشور ما در این زمینه دارای تجربه غنی است و آمادگی داریم دستاوردهای خود را با بخش های دست اندرکار کشور ایران به اشتراک بگذاریم.

لازم به ذکر است روسکاسموس در نمایشگاه هوایی ایران 2022 که از 13 تا 16 دسامبر در جزیره کیش برگزار می شود، حضوری فعال دارد.