کیش در کانون تعاملات برگزاری نخستین بازی های آسیایی ناشنوایان در سطح کشور

با توسعه و پیشرفت قابل توجه زیرساخت های ورزشی جزیره و توافق با وزارت ورزش و جوانان برای نخستین بار کیش در سطح کشور میزبان برگزاری دهمین دوره از بازی های آسیایی نا شنوایان 2024، می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دومین نشست هم اندیشی با حضور مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و محمد پرگر رئیس کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه، اینخبایر دبیرکل و هنگ توک لیم خزانه دار کنفدراسیون، هیئت همراه و برخی از مسوولان سازمان با محوریت "تدوین برنامه مدون، پشتیبانی مسابقات، بررسی حمل و نقل، تشریفات، امکانات رفاهی و اقامتی، تفریحات، خرید و گردشگری در حوزه های مختلف، پوشش رسانه ای در سطح گسترده" پنجشنبه سوم آذر در سازمان برگزار شد.

 کشاورز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و تاکید بر استمرار جلسات، پیشتیبانی از برگزاری این رویداد بزرگ در سطح آسیا را مهمتر از برگزاری مسابقات عنوان کرد و گفت: باید تمام موضوعات قبل از برگزاری این رویداد ورزشی بررسی و پیش بینی شود تا ورزشکاران هیچ دغدغه ای جز بازی نداشته باشند.

کشاورز، اظهار داشت: با تدوین برنامه راهبردی و انتخاب مدیر پروژه، موضوعات مطرح شده در جلسات هم اندیشی به صورت جدی مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.  

وی با بیان این که سازمان منطقه آزاد کیش متولی اجرای این رویداد بزرگ در سطح آسیا است و شخصا در جلسات حضور خواهم یافت، افزود: لازمه برگزاری شایسته نخستین بازی های آسیایی در این سطح با حضور 35 کشور نیازمند یک انسجام همگانی، تلاش مضاعف، کار شبانه روزی و همکاری فدراسیون های ورزشی است.

مهدی کشاورز در رابطه با حضور بیش از 2 هزار ورزشکار در بازی های آسیایی ناشنوایان، اظهار داشت: با در نظر گرفتن هوادران تیم های شرکت کننده در این رویداد باید جزیره کیش آمادگی لازم از میزبانی بیش از 10 هزار نفر مسافر ورودی را به جزیره داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر این مهم که رویکرد سازمان با محوریت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یعنی کل ایر لاین ها است، بیان داشت: مذاکرات در سطح سیاسی و اجرایی با کشورهایی مثل "ترکیه، امارات، قطر، عمان" انجام می شود تا بتوانیم به نحو شایسته برای نخستین بار میزبان دهمین دوره از بازی های آسیایی ناشنوایان در سطح کشور باشیم.

مهدی کشاورز در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ظرف سه ماه آینده پرواز "دبی، دوحه و عمان" راه اندازی می شود و پرواز کارگو نیز از استانبول فعالیت خود را آغاز کرده است و با پیگیری های لازم قصد داریم تا سال آینده به 30 شهر جهان پرواز مستقیم از جزیره کیش برقرار کنیم.

کشاورز با بیان این که جزیره کیش دارای ظرفیت های قابل توجهی در حوزه ورزش است، گفت: قصد داریم کیش را به یک جزیره ورزشی تبدیل کنیم برای همین از ابتدای سال تلاش های هدفمند زیادی در این زمینه انجام شده است

وی، خاطر نشان کرد: پس از گذشت 8 ماه و برای نخستین بار جزیره کیش مرکز دو فدراسیون ورزشی "دریایی، ساحلی و بادبانی" شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به مجموعه ورزشی المپیک کیش که در حال توسعه، است، افزود: با موافقت وزیر ورزش و جوانان دومین آکادمی المپیک در داخل کیش ظرف دو سال آینده احداث خواهد شد.

به گفته مهدی کشاورز تمام تمرین های آمادگی تیم های ملی در داخل جزیره برگزار می شود و برای سازمان منطقه آزاد کیش باعث مباهات است که در نشست هم اندیشی برگزاری بازی های آسیایی ناشنوایان میزبان یک قشر اثر گذار در جامعه و بسیار مهم هستیم.

همچنین از یک ماه گذشته دستور تسریع در تکمیل زیرساخت ها از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش صادر شده و قبل از پایان سال آینده و ابتدای سال 2024 فعالیت های زیرساختی به پایان می رسد و کیش در بازی های آسیایی ناشنوایان میزبان رشته های ورزشی از جمله "فوتبال، فوتسال، والیبال، بسکتبال، ورزش های رزمی، شطرنج، کشتی فرنگی و آزاد" خواهد شد. 

گفتنی است در این نشست عزیزاله فرضی پور رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش، احسان سلیم پور رئیس هیئت ورزش های ناشنوایان، فراهانی نایب رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان و محسنی مسوول تشریفات فدراسیون حضور داشتند.