آموزش مسائل زیست محیطی به کودکان جزیره هندورابی

مدیر جزایر اقماری منطقه آزاد کیش از برگزاری یک دوره آموزشی محیط زیستی برای جمعی از کودکان و نوجوانان جزیره هندورابی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ایرج شرف زاده مدیر جزایر اقماری در تشریح این موضوع گفت: با همکاری اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش، ۲۲ نفر از کودکان و نوجوانان جزیره هندورابی با شرکت در یک دوره آموزشی ، مدیریت بهینه پسماند و اهمیت تفکیک از مبدا را فرا گرفتند.

وی با اشاره به اینکه بهترین زمان فراگیری مسائل مربوط به حفاظت از محیط زیست قرار گرفتن کودکان در موقعیت های یادگیری است خاطرنشان کرد: باید برای ایجاد رابطه مثبت بین محیط زیست و کودک فرصت و بستر آموزش را برای آنان فراهم کنیم .

مدیر جزایر اقماری افزود: دوران کودکی اهمیت بسزایی در نگرش به محیط زیست دارد و راهی برای پرورش دیگاه های این حوزه در انسان است.

به گفته شرف زاده در این دوره آموزشی یک روزه، کودکان و نوجوانان هندورابی پس از شرکت در کلاس آموزشی سواحل هندورابی را پاک سازی کردند.

جزیره هندورابی یکی از سه جزیره اقماری منطقه آزاد کیش با ۱۲۸ نفر جمعیت و ۲۲ کیلومتر مربع مساحت، در فاصله ۲۶ کیلومتری جزیره کیش واقع شده است.