ورود ده فروند هواپیمای جدید به کیش ایر تا پایان سال

مدیر عامل منطقه آزاد کیش از خرید سه فروند هواپیمای جدید برای ایر لاین کیش ایر خبر داد و گفت: تا پایان تابستان سه فروند هواپیمای جدید وارد ناوگان کیش ایر می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از فرینا، علی اصغر مونسان، طی بازدید از خبرگزاری کار ایران (ایلنا) با بیان اینکه مدیران کیش ایر قول داده اند تا پایان سال ده فروند هواپیمای جدید به ناوگان این شرکت هواپیمایی وابسته به منطقه آزاد کیش اضافه کنند گفت: منابع مالی خرید این تعداد هواپیما مهیا شده و پیش بینی می کنیم خرید هر فروند از این هواپیماها چیزی حدود 17 میلیون دلار هزینه در بر داشته باشد.

وی ادامه داد:پایه و بیس ناوگان هواپیمایی کیش ایر بر روی هواپیماهای بوئینگ است و علاقه داریم این نوع و تایپ از هواپیماها را وارد ناوگان کیش ایر کنیم البته در خرید هواپیماهای ایرباس هم در دستور کار ما و در مرحله بعدی قرار دارد.

وی با تاکید براینکه تا پایان سال ده فروند هواپیمای جدید وارد ناوگان کیش ایر می شود گفت: امیدواریم با ورود هواپیماهای جدید سن ناوگان شرکت هواپیمایی کیش به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

مونسان با اشاره به قوانین وزارت راه و شهر سازی مبنی بر عدم ورود هواپیماهای بالاتر از 15 سال اظهار کرد: کیش ایر هم مانند سایر شرکتهای هواپیمایی به قوانین و قواعد وزارت راه و شهر سازی در حوزه خرید و ورود هواپیما پایبند است وقطعا تمام این استاندارد ها در خرید هواپیمای جدید لحاظ می شود.

مدیر عامل منطقه آزاد کیش با بیان اینکه متاسفانه سن ناوگان هواپیمایی تمامی ایرلاین ها بالا است گفت: هر چند که ناوگان تمام ایرلاین ها سن بالایی دارند اما خوشبختانه وضعیت کیش ایر بهتر از سایر شرکتهای هواپیمایی است.

مونسان با تاکید بر اینکه سه فروند هواپیمایی که تا پایان تابستان وارد ناوگان کیش ایر می شود را مجبوریم از بازار آزاد خریداری کنیم ادامه داد: امیدواریم با پیشرفت توافقات هسته ای فضا برای خرید هواپیما بدون واسطه بهبود یابد و پس از به سرانجام رسیدن مذاکرات به صورت مستقیم از شرکتهای معتبر هواپیما بخریم.

مونسان با بیان اینکه در حال حاضر هواپیماها با واسطه خریداری می شوند و معلوم نیست این هواپیماها چند دست چرخیده است تاکید کرد: سه فروند هواپیما را از بازار آزاد می خریم اما برای خرید هفت فروند دیگر منتظر نتایج مذاکرات ایران با گروه 1+5 می مانیم.

وی ابراز امیدواری کرد : اگر مذاکرات پیشرفت خوبی داشته باشد و فضای بازار برای خرید مستقیم تغییر پیدا کرده باشد 7 فروند بوئینگ دیگر را به صورت مستقیم از خود شرکت بوئینگ خریداری می کنیم.

مونسان با تاکید بر نقش و اهمیت روند مذاکرات هسته ای در اقتصاد کشورمان گفت: اگر مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد فضای جدید و بازار بزرگی برای اقتصاد ایران باز می شود.

وی افزود: این یک واقعیت است که بسیاری از بخشهای اقتصادی کشورمان به واسطه این تحریمها دچار رکود شده اند و یا موانعی بر سر راه توسعه آنها قرار گرفته است که با بهبود فضای اقتصادی کشورمان ظرفیت خوبی دربازار ایران بوجود می آید.

مدیر عامل منطقه آزاد کیش با تاکید برا ینکه با بهبود شرایط اقتصادی کشورمان کیش گیت ورود سرمایه گذاران خارجی به ایران می شود گفت: شرکتهای خارجی بسیاری این روزها در حال رصد فرصتهای سرمایه گذاری در منطقه آزاد کیش هستند و البته  بسیاری از شرکتها هم در بازار ایران حضور داشتند وظرفیتهای اقتصادی ایران را می شناسند و نیازی به بررسی بازار کشورمان ندارند. و در حال ارزیابی تغییراتی هستند که در چند سال اخیر در اقتصاد کشورمان رخ داده است.

مونسان افزود: البته همواره سرمایه گذاران خارجی در حال بررسی و ارزیابی بازار و فرصتهای سرمایه گذاری در ایران بودند و به ویژه در حوزه های نفت و گاز شرکتهای خارجی شناخت کافی از بازار ایران را دارند وآمادگی خود را اعلام کرده اند که به سرعت وارد این حوزه ها شوند.

وی با اشاره به مزیتهای سرمایه گذاری در مناطق‌آزاد به ویژه در منطقه آزاد کیش گفت: خوشبختانه در مناطق آزاد تمرکز مدیریتی وجود دارد و این که مجوزها از یک واحد ارائه می شود و سرمایه گذاران برای اخذ مجوز های مورد نظر بین چند دستگاه جابجا نمی شوند مهمترین مزیت سرمایه گذاری محسوب می شود.

مونسان با بیان اینکه کیش یک پایگاه منطقه ای سرمایه گذاری به لحاظ جغرافیایی تلقی می شود افزود: پیش بینی می کنیم با توجه به مزیتهای معافیت مالیاتی، نزدیک بودن کیش به دبی که به هر حال یک منطقه بین المللی سرمایه گذاری محسوب می شود و وجود فرودگاه با ظرفیت مناسب و برقراری پروازهای متعدد ،به واسطه زیرساختهای کامل سرمایه گذاری و فضای مناسب کسب و کار وجود بندرگاهها با ظرفیت بالا، عوارض گمرکی پایین، بروکراسی پایین اداری و ... سرمایه گذاران،‌سرمایه گذاری خود در ایران از کیش شروع می کنند.

وی افزود: وجود تمام این مزیتها در یک منطقه باعث می شود شرکتهای خارجی کیش را به عنوان پایگاه خود انتخاب کنند چنانچه پیش از این هم کیش پایگاه و محل استقرار سرمایه گذاران خارجی فعال حوزه های مختلف باشد.

وی تاکید کرد:تجربه نشان داده است وجود فضای راحت و آسان برای فعالیتهای اقتصادی و کسب و کار مختلف برای سرمایه گذاران مهمتر از معافیتهای مالیاتی بیست ساله بوده است بنابراین سیاست ما هم برای جذب سرمایه گذار خارجی کاهش بروکراسی اداری وبهبود بخشیدن فضای کسب و کار و تجارت است.