حضور فردی متدین و آشنا به مناطق آزاد نوید بخش روزهای درخشان برای این مناطق است

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز امام جمعه کیش با تبریک انتصاب نصراله ابراهیمی به سمت سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، وی را فردی متدین، آگاه به مسائل و از خانواده مناطق آزاد دانست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز امام جمعه کیش در نود و سومین جلسه شورای اداری کیش که با حضور نصرالله ابراهیمی سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد؛ گفت: به حمدالله شاهد حضور فردی متدین، ولایی، مخلص، با تجربه، هم در ستاد و هم در صف مناطق آزاد در راس دبیرخانه هستیم که با توجه به ارتباط خوبی­ که با مسوولان و مجموعه ها دارند؛ حضورشان بسیار مغتنم و نوید بخش روزهای درخشان برای مناطق خواهد بود.

امام جمعه کیش با قدردانی از تلاش ها و اقدامات سعید محمد و آرزوی موفقیت برای وی در مناصب جدید، افزود: تصدی فردی به نام نصراله ابراهیمی از داخل مجموعه مناطق آزاد، با دارا بودن ویژگی لازم و  تجربه کافی و آشنایی کامل به دبیرخانه و مناطق آزاد، دغدغه و نگرانی ما را در این خصوص رفع کرد.

وی با اشاره به  برگزاری 200 جلسه در 45 روز گذشته با  معاونان و مدیران سازمان ها، نهاد ها و ارگان های مستقر در کیش و آشنایی با آنان، خاطر نشان کرد : مدیران ارشد جزیره کیش، توانمند، دلسوز؛ پر تلاش و ولایی هستند و طرح‌ها و برنامه‌هایی را اجرا  و در دست اجرا دارند که امیدواریم، شاهد ارتقاء و اعتلا جزیره کیش باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز با اشاره به توانمندی ها و تجربه مسوولان جزیره و برنامه های خوب آنان در رونق و توسعه کیش گفت: با توجه به برنامه‌ریزی و اقدامات موثر مهدی کشاورز، در صورت حمایت های لازم، جزیره کیش این ظرفیت را دارد که به عنوان یک منطقه نمونه در کشور مطرح شود.

وی با بیان این که ما منطقه آزاد هستیم ولی قوانین منطقه آزاد به صورت کامل در کیش اجرا نمی شود؛ ضامن رفع  مشکلات کیش را، اجرای کامل این قوانین دانست و خاطر نشان کرد: کاهش مشوق های سرمایه گذاری در جزیره کیش و رکود اقتصادی متاثر از سرزمین اصلی و عدم اجرای قانون مناطق آزاد، نبود اختیارات همچون گذشته در مناطق آزاد به مشکلات این مناطق دامن زده است.

 حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز با بیان این که مشرکین و کفار عداوت، حسادت و کینه توزی نسبت به مومنان و مسلمانان دارند؛  افزود: در تعاملات و در برنامه ریزی ها باید توجه شود که  اراده قلبی و باطنی دشمنان را بشناسیم و هرگز به آنها تمایل پیدا نکنیم؛ چون دشمنان چشم دیدن رشد و پیشرفت اسلام و جامعه اسلامی و مسلمانان را ندارند.

 امام جمعه کیش تاکید کرد: برنامه ریزی ها و دشمنی های دشمن، هیچ اثری در اراده، لطف، فضل و رحمت خداوند بر همه بندگان صالح و مومن و جامعه اسلامی نخواهد داشت. دشمن دشمنی خودش را دارد و بر حسادت و کینه و عداوت به اسلام و جامعه اسلامی و مسلمانان و پیامبر و قرآن تاکید دارد و برای این برنامه ریزی می کند اما  با توکل بر خداوند تبارک و تعالی و عمل کردن به وظایف بر تمامی آنان چیره خواهیم شد.

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت جزیره کیش نیز در این جلسه با تبریک انتصاب نصراله ابراهیمی سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و آرزوی توفیق برای وی از مسوولان خواست که به کیش به عنوان پروژه ملی نگاه کنند و خاطر نشان کرد: پیشرفت کیش یعنی پیشرفت ایران اسلامی است.

امام جمعه اهل سنت کیش با بیان این که مناطق آزاد باید به مسیر خود بازگردند تاکید کرد: مشکلات حاکم بر مناطق آزاد ریشه در عدم اجرای کامل قوانین مناطق آزاد دارد که باید این مهم مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

امام جمعه اهل سنت همچنین در این جلسه خواستار بهره مندی از نیروهای بومی در مناطق آزاد و استفاده از ظرفیت های آنان در مناطق آزاد شد و تاکید کرد: حضور نیروهای بومی درد آشنا، می تواند زمینه شتاب و توسعه دو چندان مناطق آزاد را رقم بزند.