اجرای هاب هوشمند سازی به عنوان طرحی نو آورانه در کیش

مشاور امور هوشمند سازی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از اجرای هاب هوشمند سازی به عنوان طرحی نو آورانه در کیش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نشست فرصت های سرمایه گذاری با رویکرد شهر هوشمند کیش، صبح سه شنبه 26 مهر در سالن ابوریحان مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

علی قدمیاری از اجرای هاب هوشمند سازی در جزیره کیش به عنوان موضوعی بدیع و نوآورانه که توسط متخصصین این حوزه در دانشگاه تهران طراحی و اجرا خواهد شد، خبر داد و گفت برای اجرای  هوشمند سازی و  عملیاتی شدن طرح ها باید گام های منطقی برداشته شود.

قدمیاری، گفت: شهر هوشمند شهری پویا، نوآور و خلاق مبتنی بر مشارکت و تعهدپذیری مردم و مسئولانی است که با بهره گیری از فن آوری های نوین  در حوزه آی سی تی، اعم از شبکه حسگرها، اینترنت اشیا، داده کاوی هوش مصنوعی و فن آوری همگرا فعالیت کرده و  به تنظیم روابط انسانی، مدیریت بهره وری و افزایش عدالت کمک شایانی می کند.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص دانش بنیان ها و این که در حوزه هوش مصنوعی، کشور باید در میان ده کشور نخست قرار بگیریم، اظهار داشت: سیاست های دولت سیزدهم نیز مبتنی بر توسعه دولت هوشمند است.

مشاور امور هوشمند سازی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که منطقه آزاد کیش به عنوان پایلوت هوشمند سازی در راستای حرکت حرفه ای و علمی نقش بسزایی دارد، افزود: با ترسیم نقشه راه باید به موضوع هوشمند سازی رویکرد یکپارچه داشت از این رو مطالعاتی برای اجرایی شدن این طرح مهم در راستای تاکیدات مسئولان ارشد نظام محقق می شود.

علی قدمیاری گفت: با توجه به توسعه شتابان شهر نشینی، مدل های سنتی برای اعمال حکمرانی و مدیریت شهری پاسخگو نیست و باید به صورت اصولی به سمت و سوی هوشمند سازی گام های اساسی برداشته شود.

 قدمیاری ادامه داد: در حوزه ی دیجیتال کارهای اقتصادی نیز به سمت هوشمند سازی در حال پیش روی است و دیگر مدل های استفاده در دوران گذشته کارایی لازم را ندارد و  همچنین سایر عوامل مانند بحث شفافیت و گسترش عدالت، کاهش بروکراسی و... که در جایگاه خود از اهمیت بسزایی برخوردار هستند ملزم به پیش روی به سمت و سوی هوشمند سازی هستند.

وی با اشاره به این که کیش بر پایه و محوریت  گردشگری فعالیت دارد، گفت: ضروری است تمرکز بر هوشمند سازی در حوزه های گردشگری و اقتصاد دیجیتال باشد که بیمارستان کیش، هتل ها و سایر مراکز گردشگر پذیر کیش نیز باید همسو با شهر هوشمند شوند.

مشاور امور هوشمند سازی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن اشاره به مرکز نوآوری و فن آوری کیش،  گفت: از مراکز دانش بنیان استارتاپ و شرکت های خلاق حمایت می شود که اولویت و جهت دهی  آن مبحث هوشمند سازی است.

محمد عزیزی عضو هیئت امنا و سرپرست اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست مهمترین شاخصه شهر هوشمند را داشتن اینترنت پرسرعت عنوان کرد که به خاطر نبود زیرساخت های لازم در این خصوص،کاربران آن را تجربه نمی کنند

عزیزی گفت همواره نسبت به توسعه و استحکام زیرساخت های مبتنی بر هوشمند سازی جزیره کیش تاکید داشته و در این راستا گام بر می داریم.