تبدیل جزیره کیش به عنوان پایلوت NFT ها در مناطق آزاد

جزیره کیش در پنل تخصصی فرصت های پیش رو در دنیای NFT ها با محوریت مناطق آزاد، به عنوان پایلوت اجرای این طرح مهم مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نشست تخصصی فرصت های پیش رو در دنیای NFT ها با محوریت مناطق آزاد و حضور "اساتید دانشگاهی، مسوولان نهادهای دولتی، کارشناسان اقتصادی برخی از سازمان های دولتی و خصوصی و نمایندگانی از مناطق آزاد ” صبح سه شنبه 26 مهر در سالن خوارزمی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

مرتضی مختاری رئیس کمیته دیجیتال کارکتینگ انجمن علمی بازاریابی ایران در این نشست به پیاده سازی و بومی سازی این طرح تاکید کرد و گفت: جزیره کیش با داشتن ظرفیت های مارکتینگ می تواند به عنوان پایلوت NFT منطقه تبدیل شود.

به گفته مختاری با بررسی فرصت ها، تهدید ها و مزایای این طرح می توان گام موثری برای اجرایی شدن آن در جزیره کیش برداشت.

وی بر ضرورت انجام مشاوره در منطقه و سایر مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: با بازگرداندن مدیریت کیش ایر؛ ارائه خدمات این ایرلاین می تواند به عنوان یکی از موضوعات جدی و خاص در حوزه NFT باشد.

همچنین در این نشست به کاربردهای  NFT ها: همچون "متاورس، املاک، فشن، وضعیت مد" اشاره شد که مالکیت قابل اثبات، قابلیت انتقال، شفافیت، قابلیت ردیابی، اثبات اصالت، درآمد از فروش های ثانویه، امکان دسترسی اثر در سطح جهان، کمیابی و منحر به فرد بودن از ویژگی های این طرح است.

لازم به ذکر است با آغاز چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی با حضور تعداد ۲۵۰ شرکت داخلی و خارجی همراه با ۱۵۰ سخنران شامل “اساتید دانشگاه، مسوولان نهادهای دولتی، نمایندگان مجلس و کارشناسان اقتصادی سازمان های دولتی و خصوصی” تعداد ۳۶ نشست تخصصی با موضوعات مختلف در مرکز همایش های بین المللی در حال برگزاری است.