حمایت از کسب وکارها با ایجاد بستری برای ارسال مرسوله های پستی

زمینه های رونق برخی کسب و کارهای کیش با توافق میان گمرک جمهوری اسلامی ایران و اداره پست در چارچوب قانون مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز ضمن اعلام آمادگی سازمان برای رفع موانع پستی با ایجاد تعامل سازنده میان گمرک جمهوری اسلامی  در منطقه آزاد کیش گفت: ایجاد پلتفرم قانونی برای ارسال محصولات پستی با هدف جلوگیری از انحصار طلبی در دستور کار قرار می گیرد.

کشاورز اظهار داشت: برای رفع مشکلات ارسال کالا به سرزمین اصلی که یکی از دغدغه های مردم است، می توان یک نیروی ممیزی آموزش دیده در پست مستقر کرد تا کالا ها بر اساس قوانین گمرک ارسال شود.

وی با اشاره به این که جزیره کیش دارای ظرفیت های مطلوبی برای اجرای طرح های نو است، عنوان کرد: پایلوت شدن کیش در موضوعات مختلف بسیار موفق بوده و در حال حاضر نیز می تواند پایلوت اجرای موضوعات تکنولوژیکی و اجتماعی باشد چرا که ساکنان این منطقه در پذیرش مباحث گوناگون از فرهنگ بالایی برخوردارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تمام زیر ساخت ها برای تبدیل شدن کیش به نخستین شهر هوشمند کشور فراهم شده که در بازه زمانی 4 تا 5 سال آینده به ثمر خواهد رسید.

کشاورز از از رئیس اداره پست خواست تا با هماهنگی برخی جلسات، موضوع ارسال مرسولات پستی و پیاده سازی طرح های موثر برای استفاده از ظرفیت های کیش در راستای رونق کسب و کارها به جد پیگیری شود.

وی همچنین برای ایجاد دبیرخانه دائمی نمایشگاه اینوتکس اعلام آمادگی کرد و گفت: باید حد و حدود و انتظارات طرفین مشخص شود تا دور از شعار زدگی، فعالیت و گام های موثر،کیش و کشور را به سمت و سوی موفقیت های بیشترسوق دهد.

کشاورز امکان راه اندازی کارخانه های نوآوری و بین المللی در حزیره کیش را در دستور کار قرار داد و افزود: در آینده ای نزدیک از نمونه این کارخانه ها در تهران بازدید خواهیم کرد و از هر آنچه قابلیت اجرا در جزیره را داشته باشد استقبال می کنیم.

محمود لیائی مدیرعامل شرکت ملی پست نیز دو موضوع گسترش فعالیت های گمرکی و چگونگی تعامل سازنده سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت ملی پست را در این نشست تشریح کرد و گفت: قصد داریم از کیش به عنوان پایلوت خدمات نوین پستی استفاده کنیم تا این جزیره مرکز ورود خدمات جدید باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی، اظهار داشت: با توجه به شعار جهانی اتحادیه بین المللی پست، ما پیشنهاد "پست سبز" را ارائه می کنیم و با رویکردی که در این سازمان وجود دارد، اجرای چنین طرحی برای جلوگیری از آلایندگی بسیار مفید خواهد بود.

به گفته محمود لیائی، در ایران چندین کارخانه نوآوری با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری به ثمر رسیده و با توجه به حضور شرکت های فناور، استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان برای تجاری سازی در کیش تجربه خوبی خواهد بود.

وی به برخی قوانین گمرکی و موانعی در مناطق آزاد به ویژه کیش اشاره کرد و گفت: یک سری قوانین مانع فعالیت همکاران ما در پست مناطق آزاد می شود بنابراین بررسی و بازبینی آنها موجب استخراج ظرفیت ها و برطرف شدن مشکلات می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی با اشاره به این که فعالیت های پست نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است تاکید کرد: یکی از شاخص های اصلی در کشور های توسعه یافته سرانه پستی محسوب می شود، این درحالی است که سرانه پستی در کشورما پایینارزیابی شده و در این خصوص باید اهتمام ویژه ای داشت.

محمود لیائی در پایان گفت: امید است این پیگیری ها موجب رونق کسب و کارها و به دنبال آن افزایش آسایش و صرفه جویی در زمان شود همچنین منشا خیر برای کسب و کارهای کیش باشد.

گفتنی است، روز دوشنبه 18 مهر رضا شجیع مشاور سرپرست مدیرکل حوزه میرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، چالویی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری، حسن زاده رئیس اداره پست کیش، کریمی مدیر گمرک کیش و جمعی از مسئولان پست جمهوری اسلامی در این نشست حضور داشتند.