گامی ارزشمند برای رفع چالش های جزیره در حوزه مدارس کیش

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی برای ارتقاء وضعیت آموزشی کیش اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، احمد محمود زاده در نشستی با مسئولان منطقه آزاد کیش بر نقش مهم تعلیم و تربیت آموزش و پرورش، اشاره کرد و گفت: پیشرفت، تعالی و توسعه هر کشوری تحت تاثیر آموزش و پرورش است.

وی،  اظهار داشت:در نظام مقدس جمهوری اسلامی موضوع نیروی انسانی مهمترین سرمایه کشور محسوب می شود که در اسناد بالا دستی، سند تحول بنیادی کشور و بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است و نیروهای انسانی آموزش و پرورش از جمله معلمان و دانش آموزان باید عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی باشند.

وی بیان داشت: ماموریت خطیر استمرار و تداوم انقلاب اسلامی، انتقال مفاهیم و ارزش ها و تجارب از نسل های گذشته به نسل حاضر و آینده در گرو رشد و پیشرفت آموزش و پرورش است.

وی در ادامه این مطلب افزود: دستاوردهای انقلاب باید توسط نیروی انسانی با نگاه انقلابی و تفکر جهادی به آیندگان تسری یابد، باید توجه داشت که آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی در کلاس های درس توسط معلم و دانش آموز، مهندسی و طراحی می شود و این مهم بیانگر نقش با اهمیت آموزش و پرورش است.

محمود زاده تصریح کرد: در دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش وجود دارد و برنامه ریزی خوبی با استفاده از سند تحول دولت انجام شده، از زمان حضور دکتر نوری در وزارتخانه نیز سه راهبرد مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش، حاکم شدن عدالت آموزشی و تربیتی، ارتقا خدمات و تضمین کیفیت ارائه آن در تمام نقاط کشور برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به این که پس از 11 سال زمینه رتبه بندی معلمان فراهم شده افزود: نگاه ما به مناطق آزاد به ویژه کیش نگاه والایی است، باید بستر اعتلای کیفی سازی فعالیت های آموزشی و پرورشی کیش را فراهم کنیم و با استفاده از از ظرفیت های خوب کیش گام های موثری برداریم.

محمود زاده با اشاره به برخی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری حوزه آموزش و پرورش جزیره کیش اظهار داشت: این وزارتخانه تمام امکانات و خدمات خود را به کار گرفته تا با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد این چالش ها رفع شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه این مطلب خواستار ترسیم و تدوین برنامه ای از سوی متولیان امر در منطقه آزاد کیش در قالب ۴۳ شاخص برای تحقق نیازهای آموزش و پرورش جزیره شد.

محمود زاده افزود: همچنین به منظور رفع کمبود نیروی انسانی مدارس در کوتاه مدت نیز سه راهکار افزایش ساعات تدریس معلمان، استفاده از ظرفیت بازنشستگان و درنهایت خرید خدمت در دستور کار قرار گرفته و اداره اموزش و پرورش با همکاری اداره کل هرمزگان در حال جذب نیرو با سه راهکار پیش رو است.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین کمبود فضای آموزشی را از دیگر مشکلات آموزش و پرورش کیش بر شمرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش با ایجاد اداره کل نوسازی مناطق آزاد تجاری موافقت کرده تا در آینده برای ساخت و بازسازی مدارس بستر فراهم باشد.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش همچنین پیشنهاد اجاره ساختمان هایی با امکان دایر کردن کلاس و دوشیفته کردن مدارس ارائه کرد.

محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این جلسه اظهار داشت: اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان آماده همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش برای رفع چالش های جزیره در حوزه مدارس، معلمان و دانش آموزان بوده و برخی اقدامات نیز در حال انجام است.