هوشمند سازی مراکز گردشگری کیش؛ اولویت مهم سازمان منطقه ی آزاد کیش

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از آغاز فعالیت سامانه هوشمند سازی مراکز گردشگری کیش و ایجاد پنجره ی واحد در جهت الکترونیکی شدن فضای کسب و کارهای خدمات گردشگری در کیش خبر داد .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مرتضی رمضانی گالشی در آیین رونمایی از پنل کاربردی ورود اطلاعات گردشگری مراکز پذیرایی در سامانه "مدیریت هوشمند جزیره کیش" گفت: همه رستوران ها، مراکز پذیرایی، اقامتی و هتل ها باید پیوست هوشمند سازی داشته باشند چرا که بازاریابی و تبلیغات درست و مناسب در حوزه ی گردشگری ، هزینه ی تمام شده ی محصولات را کاهش خواهد داد.

رمضانی اظهار داشت: سهم اقتصاد گردشگری در تولید ناخالص ملی در سایر کشورها مشخص شده است ولی متاسفانه در کشور ما به علت نبود ساز و کار مناسب و مشخص نبودن این سهم ، جایگاه جوامع و اصناف گردشگری به خوبی تعریف نشده که این امر موجب بروز مشکلاتی برای آن ها شده است .

وی با بیان این که در صدد مشخص کردن سهم اقتصاد گردشگری در رونق جزیره هستیم، افزود: به غیر از صادرات محصولات تولیدی از منطقه که از اهداف ذاتی تأسیس مناطق آزاد بوده است، اعتقاد داریم که ورود هر گردشگر خارجی به جزیره بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار آورده ارزی برای کشور و جزیره دارد که خود به نوعی، صادرات خدمات گردشگری محسوب شده و بر تراز اقتصادی منطقه ی آزاد تأثیر گذار خواهد بود .

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: سازمان منطقه ی آزاد کیش برای تحقق هدف رونق گردشگری و اقتصادی منطقه، جوامع و اصناف گردشگری جزیره را همراه و در کنار خود می داند و از فعالان عرصه ی گردشگری خواسته است تا برنامه ها و ایده های تحول گرایانه ی خود را اعلام نمایند .

مرتضی رمضانی تأکید کرد : هدف از طراحی این سامانه، پرداختن به مسائل مالیاتی و استفاده به عنوان اهرم فشار نیست بلکه طی حدود دو ماه شاهد تسهیل گری در صدور مجوزها در حوزه ی کسب و کارهای گردشگری خواهیم بود .

رمضانی خاطر نشان کرد : چنین اقدام ارزشمندی مقدمه ی آن است که بتوانیم آمار و ارقام عرضه ی  محصولات و خدمات همراه با نتایج بررسی رضایتمندی مشتریان را ارائه دهیم تا زمینه برای استاندارد سازی، درجه بندی و نرخ گذاری توسط جوامع گردشگری بیشتر فراهم شود .

وی با بیان این که در حوزه گردشگری برنامه های منسجم و مدونی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: مطالعات آسیب شناسی در رابطه با مشکلات موجود در ایر لاین ها انجام شده است و تا دو هفته آینده جلساتی را با هدف رفع مشکلات پیش راه با شرکت های هواپیمایی برگزار خواهیم کرد.