مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گزارش عملکرد خود را به رییس جمهور ارائه کرد

دکتر مونسان در نشست مشترك دبيرخانه شورايعالي و مديران مناطق آزاد با حضور دكتر روحاني در جزيره كيش گزارش عملکرد 30 ماهه خود را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، با حضور رييس جمهور نشست مشترك دبيرخانه شورايعالي و مديران مناطق آزاد سه شنبه ٣ فروردين به ميزباني جزيره كيش برگزار شد  و مدیران عامل مناطق آزاد به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند.

در این نشست دکتر مونسان با اشاره به جزایر هندورابی، فارور کوچک و فارور بزرگ به عنوان جزایر الحاقی به کیش گفت: براساس ممیزی انجام شده درسال 93  جزیره کیش با جمعیت  27 هزار نفر دارای سالانه یک میلیون و800 هزار گردشگر است.

وی افزود: متوسط حجم سرمایه گذاری کیش سالانه 36 هزار میلیارد ریال و تولید نا خالص داخلی نیز سالانه 62 هزار و873 میلیارد ریال است. 38 هتل با مجموع زیربنای 475 هزار مترمربع و10 مرکز خرید با زیربنای 700 هزار مترمربع در حال ساخت هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه 59 هزار و600 میلیارد ریال جذب سرمایه در قالب 56 پروژه غیر صنعتی در دولت تدبیر و امید داشته ایم افزود: 6500 میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری، صدور یک میلیون مترمربع مجوز ساخت در جزیره کیش که بعد از کلان شهرهای تهران٫ مشهد و اصفهان رتبه چهارم ساخت و ساز را درکشور به جزیره کیش اختصاص داده از جمله اقدامات انجام شده در دو سال گذشته است.

در بخش سرمایه گذاری خارجی نیز با تدبیر دولت پس از برجام شاهد حضور هیئت هایی از کشورهای مختلف بودیم که تاکنون راه اندازی مرکز حمل و نقل هوایی کیش با حجم سرمایه گذاری 25 میلیون دلار و ایجاد مرکز تفریحی گردشگری آوای خلیج فارس با حجم سرمایه گذاری 17 میلیون دلار با مشارکت سرمایه گذاران خارجی دردست اجراست.

علی اصغر مونسان گفت: در بخش رفع موانع تولید و تسهیلات صادرات 45 قرارداد سرمایه گذاری با حجم  6 هزار و200 میلیارد ریال در بخش صنعت داشته و 397 واحد تولیدی فعال در قالب 6 شهرک صنعتی درحال فعالیت هستند که ششمین شهرک در دوره این دولت طراحی و اجرا شده و در حال حاضر با تکمیل ظرفیت این شهرک در دو سال گذشته در حال ایجاد شهرک هفتم هستیم.

بهره برداری از 38 واحد تولیدی در صنایع های تک و دانش بنیان که از مهر 92 تا اسفند 94 صورت گرفته است و ایجاد یک هزار و270  شغل مستقیم در حوزه صنعت بهمراه فعال سازی 19 واحد تولیدی غیر فعال از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی افزود: دربخش صادرات از 54 میلیون دلار درسال 92 به 105 میلیون دلار رسیده ایم که ثبت شده اند که هزار و987 شرکت ایرانی ٫ 37 شرکت خارجی و53 شرکت مشترک ایرانی خارجی هستند.

استقرار شركت هاي دانش بنيان، سرمایه پذیر و انتقال تکنولوژی در حوزه صنعت نفت و گاز از دیگر اقدامات انجام شده با حضور بیش از 130 شرکت در حوزه تولید خدمات نفت و گاز درکیش است.

مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش درادامه از برنامه ریزی برای اجرای پروژه سرمایه گذاری فناوری تولید بایو سنسورهای هولوگرام درزمینه مهندسی پزشکی خبر داد وگفت : این طرح با مشارکت دانشگاه کمبریج  انجام می شود که هیئت این دانشگاه درپی سفر به کیش درخصوص ایجاد شهرک فناوریهای پیشرفته نیزدرجزیره ابراز علاقمندی کرده اند.

مونسان گفت: براساس سیاست های ابلاغ شده به کیش در خصوص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، پروژه شبكه فيبر نوري كه ١٨ كيلومتر آن اجرا شده قرار است با ایجاد امکان دسترسی برای همه منازل مسکونی زیرساخت های ایجاد شهر هوشمند و در پی آن شهر رسانه فراهم شود تا کیش پایلوتی برای بخش های رسانه ای داخلی و خارجی باشد.

اجرای طرح تجميع دكل هاي مخابراتي و یکپارچه سازی خدمات اپراتوری، افزايش پهنای باند اينترنت ورودی جزیره کیش به 10 گیگابیت بر ثانیه، توسعه شبکه موبایل محلی جزیره کیش جهت استفاده در سایر مناطق آزاد و ارتقاء به نسل چهارم و ایجاد سامانه های یکپارچه با رویکرد دولت الکترونیکی از دیگر موارد مورد اشاره دکتر مونسان درگزارش عملکرد ارائه شده به رییس جمهور بود.

افزايش سرعت و پهناي باند اینترنت جزیره کیش توسط وزارت ارتباطات به منظور اجرای هر چه سریعتر پروژه شهر هوشمند از درخواست های علی اصغر مونسان از دکتر روحانی بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه گفت: سال 95 سازمان منطقه آزاد کیش با هدف شفاف سازی و تسریع در امور کاملا بر بستر الکترونیکی قرار می گیرد که به همین منظور سامانه های صدور مجوز فعالیت اقتصادی، سامانه جامع امورگمرکی، سامانه سرمایه گذاری، سامانه شهرسازی، سامانه نظارت برگردشگری، سامانه راهنمایی و رانندگی و سامانه هوشمند اشتغال در کیش طراحی و اجرایی شده است.

وی افزود: در بخش عمرانی حجم ريالي پروژه های خاتمه یافته 430 ميليارد تومان٫ 700 میلیارد پروژه در حال اجرا و هزار میلیارد پروژه های مطالعه شده آتی است. همچنین توسعه بندر تجاری با لايروبي اسكله ده هزارتني و افزایش عمق آب از منهای 4 متر به منهاي ده متر٫ آغاز عملیات اسكله سي و بنج هزار تني در سال 95 ٫ افزایش پس كرانه هاي بندري و انبارهای کانتینری از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

توسعه پروژه فرودگاهی نیز به عنوان دومين ترمينال فرودگاهي كشور پس از فرودگاه امام از دیگر موارد مورد اشاره مونسان بود.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور در خصوص توسعه هندورابی در سفر قبل گفت: توسعه جزيره هندورابي با همكاري مشاور آلماني در حال اجراست اما در این خصوص منتظر پایان طرح جامع نماندیم  و احداث زیرساخت ها را آغاز کردیم.

مونسان با اشاره به فرودگاه آماده بهره برداری هندورابی افزود:  بندرگاه ، هتل، تاسیسات برق٫ آب شیرین کن وکاشت گیاهان بخش هایی از اقدامات انجام شده در جزیره هندواربی است .

توسعه زیرساخت های انرژی در کیش با افزایش دو واحد نیروگاهی در نیروگاه شماره یک و آغاز پروژه نیروگاه دوم با مشارکت بخش خصوصی با ظرفیت تولید 100 مگاوات برق و20هزار مترمکعب آب از دیگر موارد قید شده درگزارش عملکرد دکتر مونسان بود.

وی در بخش توسعه گردشگری به افزایش حجم گردشگری تا مرز یک میلیون و800 هزار نفر، افزایش در آمد حاصل از گردشگری به میزان 8 هزار میلیارد ریال درسال و افزایش جذب مقاصد خارجی با وجود محدودیت نوع هواپیما در مسیرهای مسقط، بغداد و نجف اشاره کرد.

خرید4 فروند هواپیمای ایرباس که تاکنون 2 فروند آن وارد کیش شده و2 فروند دیگر تا پایان اردیبهشت وارد می شوند از دیگر بخش های این گزارش بود.

مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش در خصوص توسعه زیر ساخت های بهداشت و درمان در راستای ارتقاء توريست سلامت گفت: افتتاح فاز 3 بیمارستان، افزایش تخت های بیمارستانی از 32 به 64 تخت، راه اندازی بخش اطفال و نوزادان٫ بخش ویژه زنان٫ کلینیک امام علی(ع)٫ توسعه وتجهيز اتاق عمل مغز و اعصاب، اورولوژی، لاپاروسکوپی، آندوسکوپی، کلونوسکوپی، خرید تجهیزات آزمایشگاه جدید٫ واحد ایزوله، فراهم کردن زیر ساخت های گردشگری سلامت با راه اندازی بخش vip ٫ خرید دستگاههای دانسیو متری٫ آمبولانس ٫ تجهیزات فیبرواسکن  وMRI  با همکاری بخش خصوصی از اقدامات صورت گرفته است.

وی در پایان به کسب درجه امتیاز عالی توسط بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش اشاره کرد که با توجه با امتیازهای بدست آمده در حوزه های استانداردها، مدیریتی، بالینی و بهداشتی از سوی وزارت بهداشت و درمان به این بیمارستان تعلق گرفته است.