امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان ملی استاندارد

با هدف ارتقاء فعالیت ها و سطح زندگی ، تفاهم نامه همکاری­ میان سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان ملی استاندارد امضا شد.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش،در نشست امضای این تفاهم نامه که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس سازمان ملی استاندارد دوشنبه 13 اسفند ماه جاری برگزار شد دکتر غلامحسین مظفری با بیان ضرورت توجه به استاندارد سازی گفت: افزایش کیفیت زندگی دستاورد استاندارد سازی است و در منطقه آزاد کیش این آمادگی و ظرفیت وجود دارد که با اجرای استانداردها در زمینه های مختلف،­ به بهبود کیفیت زندگی مردم کمک شود . همچنین جزیره کیش می تواند پایلوت اجرای طرح های استاندارد درکشور باشد.

وی ادامه داد: در خصوص تولیدات شرکت های دانش بنیان با رعایت استاندارد می توان کمک های بسیاری به این شرکت ها کرد زیرا با دریافت این نشان، بحث تجاری سازی محصولات دانش بنیان تسهیل و تسریع می شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش­ افزود: درمنطقه آزاد کیش خود را ملزم می دانیم ضمن اجرای استانداردهای تدوین شده در کشور، زمینه ارتقاء کیفی سطح زندگی را با استاندارد سازی امور فراهم کنیم.
غلامحسین مظفری تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های بالای جزیره کیش در حوزه گردشگری،­ استاندارد سازی اماکن وامکانات گردشگری و تفریحی، می تواند گام موثری درتوسعه گردشگری بین المللی وتحقق اهداف وماموریت های منطقه آزاد کیش باشد.  

رئیس سازمان ملی استاندارد هم در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: پیشتر تصور غلطی مبنی بر عدم نظارت بر کالاهای تولیدی و وارداتی منطقه آزاد وجود داشت ولی این موضوع به کلی غلط است و تولید و واردات کالا و خدمات بی کیفیت در این مناطق قابل قبول نیست.

نیره پیروز بخت افزود: براساس این تفاهم نامه نظارت سازمان ملی­ استاندارد در حوزه کالاهای صادراتی، وارداتی مختلف پیش بینی شده است و مباحثی مانند ایمنی مراکز تفریحی، شهربازی ها و آسانسورها نیز باید توسط سازمان استاندارد مورد تأیید قرار گیرد.

نیره پیروزبخت با تاکید بر اجرای دقیق بندهای این تفاهم نامه افزود: در مورد ایجاد فرهنگ استاندارد در کیش نیز از حدود 10 سال قبل اقدامات خوبی انجام شده و با کنترل مواد بهداشتی،­ آرایشی و غذایی موجود در این منطقه، این موضوع تا حدود زیادی فرهنگ سازی شده است. البته فرهنگ استاندارد سازی باید در میان وارد کنندگان منطقه آزاد کیش نیز به طور کامل اجرایی شود و کالای بی کیفیت اجازه توزیع نداشته باشد.