انجام آزمایش شنوایی سنجی و بینایی سنجی دانش آموزان جزیره هندورابی

مدیر جزایر اقماری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: تمامی دانش آموزان جزیره هندورابی مورد آزمایش شنوایی سنجی و بینایی سنجی قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ایرج شرف زاده با بیان این که در ادامه ارائه خدمات درمانی، بهداشتی و پزشکی به ساکنان جزیره هندورابی، چهارشنبه 17 آبان از 30 دانش آموز این جزیره آزمایش غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم و شنوایی سنجی، بعمل آمد؛ افزود: این مهم با همکاری با عوامل اداره بهزیستی کیش انجام شد و علاوه بر آن کودکان با اورژانس، مباحث خود مراقبتی، شناخت احساسات، هیجانات و خودآگاهی آشنا شدند.

شرف زاده از بازگشایی خانه بهداشت هندورابی طی چند روز آینده خبر داد و یادآور شد: هرماه بنا بر نیاز ساکنان جزیره هندورابی، یک پزشک از بیمارستان جزیره کیش برای انجام معاینه ساکنان هندورابی عازم این جزیره می شود .

بر اساس این گزارش در حال حاضر 23 دانش آموز در مقطع ابتدایی و 7 دانش آموز در مقطع متوسطه در جزیره هندورابی مشغول به تحصیل هستند.

جزیره زیبای هندورابی با 22کیلومتر مربع مساحت و 130نفر جمعیت در فاصله 28کیلومتری کیش و 6کیلومتری سرزمین اصلی در استان هرمزگان واقع شده است .

گفتنی است هندورابی ، فارور کوچک و فارور بزرگ سه جزیره الحاقی به منطقه آزاد کیش هستند .