اقامت 31 هزار نفر شب در اسکان نوروزی کیش

رئیس کمیته اسکان و خدمات رفاهی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی 1402 از بهره مندی بیش از 17 هزار نفر از کمپ های نوروزی و اقامت 31 هزار نفر شب در اسکان چادری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محسن نظر پور رئیس کمیته اسکان و خدمات رفاهی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی، در نشست خبری با محوریت "ارائه گزارش عملکرد مرحله نخست سفرهای نوروزی" که صبح دوشنبه هفتم فروردین در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد؛ میانگین ماندگاری مسافران در کمپ های اسکان نوروزی را 2 شب اعلام کرد و گفت: جزیره کیش در این بازه زمانی با تعداد 4هزار و 630 چادر، میزبان 17 هزار و 985 نفر از مسافران نوروزی بود.  

وی در ادامه افزود: شب گذشته، 6 هزار و 303 نفر در کمپ های چادری پذیرش شدند.

محسن نظر پور شیفت های شبانه روزی حفاظت فیزیکی و حراست برای حفظ امنیت و پذیرش 24 ساعته گردشگران، برپایی نماز جماعت در مصلای بزرگ کیش، ایجاد فضای بازی کودکان، استقرار پایگاه های هلال احمر و آتش نشانی، راه اندازی سوپر مارکت، بازار میوه و تره بار را از جمله اقدامات این کمیته برشمرد.

رئیس کمیته اسکان و خدمات رفاهی ستاد نوروزی کیش با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز از تدارک برنامه افطاری و توزیع نذری توسط ساکنان جزیره در کمپ ها خبر داد و گفت: تمام ملزومات جهت رفاه حال مسافران و گردشگران، از جمله حمام و سرویس بهداشتی تا جایگاه های شارژ تلفن همراه و ایجاد امنیت و آرامش در کمپ های متاهلی و مجردی، کمپ های خانواده ایثار گران و جانبازان فراهم شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: کمپ بحران نیز برای مواقع ضروری تجهیز شده و آماده خدمات رسانی به گردشگران نوروزی است.

به گفته محسن نظر پور تعداد128 دستگاه تاکسی زرد، 560 تاکسی سفید،79 دستگاه مینی بوس و 38 دستگاه هایس؛ ناوگان حمل و نقل جزیره را پشتیبانی می کنند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بیش از 455 هزار سفر شهری طی 10 روز گذشته در کیش انجام شده و 1 میلیون و 700 هزار نفر از خدمات حمل و نقل شهری بهره مند شدند.

رئیس کمیته اسکان و خدمات رفاهی ستاد نوروزی بیان داشت: در بازه زمانی 10 روز این ایام، یک هزار و 190 مورد تماس از سامانه 141 حمل و نقل دریافت شده که عمده آنها در خصوص اشیا گمشده یا جامانده در تاکسی ها و دریافت اطلاعات مورد نیاز از سوی مسافران بود و تنها 66 مورد مربوط به شکایت تخلفات حمل و نقل شهری ثبت شده است.

نظرپور در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری اشاره کرد و گفت: تولید روزانه پسماند در شرایط عادی بین 80 تا 90 تن است، در ایام نوروز هزار و 450 تن پسماند جمع آوری شده که این رقم میانگین جمع آوری 150 تن در روز و افزایش تولید پسماند را نشان می دهد.

محسن نظر پور در رابطه با مدیریت پسماند از همکاری خوب جامعه بازاریان برای کنترل این موضوع در ایام نوروز برای حفظ بصری سطح شهر قدردانی کرد.

وی مجموع تولید پساب در ایام نوروز را 168 هزار متر مکعب عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به متوسط روزانه شرایط عادی 60 درصد افزایش حجم پساب فاضلاب را نشان می دهد که بیانگر افزایش مصرف آب در این ایام  می باشد.

نظر پور در حوزه ورزش نیز با ارائه آمار استفاده گردشگران از اماکن ورزشی، گفت: 18 هزار و 499 نفر مراجعه کننده به اماکن ورزشی آبی از جمله پلاژ بانوان، آقایان، استخر کرانه و استخر المپیک به ثبت رسیده است، تعداد  186 هزار و 178 نفر به ایستگاه های دوچرخه، کلوپ های غواصی، شناور های تفریحی و مجموعه سوارکاری مراجعه کردند.

رئیس کمیته اسکان همچنین در خصوص فعالیت های اجرائیات در سطح شهر خاطر نشان کرد: 248 مورد جلوگیری از برپایی چادر در سطح شهر و جمع آوری موارد مشاهده، برخورد با 108 مورد سد معبر و توقیف بیش از 186 دستگاه موتور شارژی فاقد مجوز قانونی، اهم فعالیت های نوروزی از سوی اجرائیات بود.

101 مورد جلوگیری از فعالیت در ساختمان های نیمه تمام به دلیل آلودگی و کار در ساعات ممنوعه شبانه روز، 17 مورد جلوگیری از بتن ریزی و تذکر برای حصارکشی های لازم در پروژه ها و رفع نقص گود های پر خطر ، هزار و 261 مورد تماس با سامانه 125 آتشنشانی، 2 هزار 454 نفر ساعت نظارت بر ایمنی شهر توسط نیروهای آتشنشانی نیز از دیگر موارد مطرح شده از سوی رئیسکمیته اسکانو خدمات رفاهی نوروز 1402 بود.

وی به کاشت 10 میلیون و 800 هزار نهال گل اطلسی تکثیر شده توسط شرکت عمران، آب و خدمات در سطح شهر و نورپردازی فضای شهری که با استقبال ساکنان و گردشگران مواجه شده بود اشاره داشت.

بر اساس این گزارش، هزار و 200 نفر در بخش خدمات شهری اعم از بازیافت، جمع آوری و پردازش زباله، فضای سبز، بازار میوه و تره بار، تصفیه خانه ها وحراست پارک ها همچنین 200 نفر به صورت 2 شیفته در کمپ های اسکان چادری، هزار و 600 راننده در 2 شیفت سیستم حمل و  نقل شهری،130 نفر در اماکن ورزشی برای ارائه خدمات شایسته به ساکنان و گردشگران کیش فعالیت می کنند.