مثبت شدن تراز تجاری کیش در گرو صادرات صنایع دانش بنیان

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان و صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس را اقدامی مهم در راستای مثبت شدن تراز تجاری عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورزادی در نشست صمیمانه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با نخبگان و نوآوران کیش که صبح دوشنبه 24 بهمن در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اجرای بند 11 سیاست های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: بومی سازی فناوری ها و صادرات آن به سرزمین اصلی از طریق مناطق آزاد به خوبی انجام نشده است و تحقق این مهم نیاز به همکاری های لازم دارد.

پورزادی با بیان این که جزیره کیش به عنوان حامی نوآوری و فناوری در کشور شناخته شده است اظهار کرد: در اسناد بالا دستی طرح جامع کیش تاکیدات و پیش بینی های لازم برای صنایع فناورانه و پیشرفته از جمله صنایع دانش بنیان و فناوری ها به عنوان نخستین سیاست توزیع کاربری های عراضی، صنایع اپتیک و لیزری، صنایع تولید انرژی های پاک و تجدید پذیر و صنایع الکترونیک در نظر گرفته شده است.

پورزادی با اشاره به فعالیت کارگروهی برای هموارسازی مسیر توسعه صنعتی و تحقق این شاخص ها در کیش اظهار داشت: با توجه به رویکرد اقتصادی جزیره در اسناد بالادستی طرح جامع کیش به حضور صنایع با ارزش صادراتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس در راستای مثبت شدن تراز تجاری منطقه تاکید شده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برخی فعالیت های انجام شده در جزیره کیش گفت: به کارگیری۳۷ دکل تجمیعی، فیبر نوری با ظرفیت تکمیلی و انتقال فیبر نوری بین جزایر کیش و هندورابی تا هفته آینده نیز از جمله فعالیت های محقق شده در منطقه است.

وی با اشاره به حمایت های ویژه سازمان منطقه آزاد کیش از پردیس های دانشگاهی به شرط بین المللی سازی عنوان کرد: مراکز تحقیقاتی با هدایت آن ها به سمت رشته های پایه و فن آور که دارای ارزش صادرات، دانش و اشتراک گذاری آن در نشریات خارجی هستند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

سعید پورزادی عنوان کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت به زودی زمینی در راستای توسعه دانشگاه ها به این مراکز اختصاص خواهد یافت.