امیری خراسانی

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش 

کیش، گنج ارزشمند تاریخ و جغرافیای ماست که با تبلور و به کمال رساندن ظرفیتهایش، نیاز به بسیاری از محصولات مشابه غیروطنی را نخواهیم داشت. با استعانت از این تعبیر حضرت حافظ ، می توان کیش را به گوهری تشبیه کرد که از صدف کون و مکان بیرون بوده و با درک آن، نیاز به طلب از گمشدگان لب دریا نخواهیم داشت.

استعداد کیش ظرفیتهای به ظرفیتهای ارزشمند گردشگری خلاصه نمی شود. این جزیره به مدل امکانات بسیار خوب ورزشی خود، می تواند به یکی از مراکز ثقل  ورزشهای همگانی و قهرمانی، مسابقات ورزشی و اردوهای آمادگی تیم های ورزشی تبدیل شود و در آینده به این منطقه به عنوان یکی از کانونهای استعدادیابی ورزشی شناخته شود.

دیدگاه  کنونی این است که ورزش بعنوان ظرفیتی فراگیر در ارائه خدمات به کیشوندان و گردشگران و همچنین کمک به رونق وپیشرفت ورزش کشور اهمیت بسزایی دارد. جزیره کیش با دارا بودن شرایط مطلوب و پتانسیل های بسیار بالا در رشته های مختلف ورزشی  می تواند با برنامه ریزی جامع و همه جانبه یکی از قطب های مهم در رونق حوزه ورزش کشور باشد.

ورزش در دنیای امروز به عنوان یک صنعت مورد توجه قرار گرفته و اقتصاد بزرگی را به خود اختصاص داده است . از این منظر، یکی از اصلی ترین اموری که باید در دستورکار قرار گیرد، تغییر نگرش  در چگونگی اداره  هیات های ورزشی است تا از حالت هزینه ساز خارج شوند و با تغییر ساختار به درآمد زایی دست پیداکنند. در عین حال پر واضح است که جامعه پر نشاط و شاداب، مستلزم ترویج ورزش و توسعه امکانات و ظرفیت های موجود است.

نکته مهم دیگر، حضور چهره های نام آوری بسیاری از رشته های ورزشی  در بین ساکنان کیش است که  نشان از قابلیت های فراوان در جزیره داشته و ما نیز با فراهم کردن زیرساخت های قابل قبول، باید بستر ارتقاء کیفیت آموزش را برای این عزیزان فراهم کنیم.

ایجاد زمینه های لازم برانگیزاننده برای مشارکت بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در سازه ها و تاسیسات ورزشی هم رویکرد دیگری است که به گونه ای پویا از سوی سازمان دنبال می شود.

جزیره کیش با گذشته پر شکوه تاریخی خود، موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی می تواند به عنوان مهم ترین سفیر، نام بزرگ خلیج فارس را در رویدادهای ورزشی منطقه و حتی جهان به نمایش بگذارد. استفاده از ظرفیت های بی بدیل تفریحات دریایی و استفاده از این موهبت الهی در زمینه ایجاد رونق اقتصادی در جذب گردشگر ورزشی و تفریحی با نگاه بسیارمثبت مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش نسبت به برگزاری رویدادهای ورزشی منطقه آغاز شده است.

بر این اساس با همکاری هیأت های ورزشی دریایی به ویژه هیأت قایقرانی جزیره کیش و بخش خصوصی به شکل تخصصی تر به توسعه ورزشهای دریایی پرداخته خواهد شد و علاوه بر میزبانی رویدادهای ملی و بین المللی سیلینگ ( بادبانی) و کایت بردینگ، به اعزام ورزشکاران این رشته ها به مسابقات جهانی و نیز میزبانی این رقابتها اقدام می شود.

میزبانی از رویدادهای بین المللی ورزشی، از برنامه های جدی سازمان منطقه آزاد کیش است.  ورزش کیش می تواند درحوزه بین المللی، یاری گر ورزش کشور در برگزاری و میزبانی از رویدادهای بزرگ جهانی باشد.

رسالت مهم موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش آماده کردن نسل جوان برای ورود به عرصه های اجتماعی و میادین ورزشی است که موجبات رقابت سالم توأم با رفاقت، استقامت و تلاش برای پیروزی و پذیرش شکست و تلاش برای جبران آن می باشد. به امید آنکه با شناخت نیازها و توجه به خواسته های مردم شریف جزیره کیش بتوانیم هدایت گر نسلی باشیم که با پشتوانه پرافتخارومحکم، نگاهش به افق دوردست آینده دوخته شده است.

موسسه ورزش و تفریحات سالم حدود 183.932 مترمربع فضای ورزشی دارد که شامل 15.685 متر فضای سرپوشیده و 168.247 متر مربع فضای روباز می باشد . که بر این اساس سرانه فضای ورزشی در جزیره زیبای کیش به ازاء هرنفر 7 مترمربع می باشد که بالاتر از استاندارد جهانی و 11 برابر سرزمین اصلی می باشد. سرانه فضای ورزشی در جهان به ازاء هر نفر 5/2 متر و در سرزمین اصلی 6/0 متر است.