تحقق شهر هوشمند با بومی سازی خدمات فن آوری در کیش

مدیر فناوری و اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش از تقویت استارت آپ ها و ایجاد نسخه بومی جهت شناسایی نيازمندي ها و رفع مشکلات موجود در این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، امیر سوداگران مدیر فناوری و اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش عصر چهارشنبه پنجم خرداد در جلسه شورای فن آوري اطلاعات و ارتباطات کیش که با حضور محمد جواد آذري جهرمي وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشور در سالن رازی مرکز همایش های کیش برگزار شد از تلاش گسترده در جهت تحقق طرح "كيش هوشمند " خبر داد و فراهم کردن شرایط ورود بخش های خصوصی به حوزه فناوري و تقویت شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در مرکز نو آوری کیش را گام مهم و تاثیر گذاري در اين مسير عنوان کرد.

سوداگران در این جلسه ايجاد و تقويت ارتباط کیش با سرزمین اصلي  را یکی از اقدامات مهم سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و گفت:  اقدامات ارزشمندی در حوزه توسعه زیرساخت های این منطقه در زمینه"فیبر نوری، کانال ساخت ارتباط فیبر  نوری سازمان به مسافت ۱۰۰ کیلومتر با سرمایه گذاری شرکت فناپ تلکام، شبکه فیبر نوری شرکت مخابرات کیش، دکل های تجمیعی مخابرات به تعداد ۳۴ عدد. مرکز داده ها، فن آوری اطلاعات و شهر هوشمند انجام شده و پيگيري جدي اين طرح ها  در دستور کار قرار گرفته است.

وی تقویت زیرساخت هاي شبكه هاي ارتباطي درون منطقه ای کیش با مشارکت شرکت مشاوره را  ۱۰۰ کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: تمام اپراتورهای خدماتی از  امکانات ایجاد شده در حوزه فن آوری و اطلاعات  بهره مند شدند

مدیر فن آوری و اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که تمام خدمات ارائه  شده در سرزمين اصلي توسط شهرداری ها انجام می شود اشاره کرد و افزود: در جزیره کیش خدمات سامانه های فن آوری اطلاعات توسط سی نفر از کارشناسان این سازمان ارائه می شود.

به گفته سوداگران تمام سامانه ها در این منطقه به صورت متمرکز و توسط سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابع به ساکنان خدمات ارائه می دهد.

سامانه کیش هوشمند؛ سامانه ای جامع از ارتباط و تجمیع اطلاعات سامانه های کاربردی سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت ها و موسسات تابعه است.

وی سامانه های "کیش هوشمند، سامانه حقوقی و سامانه جامع اطلاعات جغرافیایی" را سه سامانه مهم در  روند ارتقاءزیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات و امکانات ارتباطی کیش برشمرد و گفت: سامانه حقوقی  سامانه ای جامع حاوی اطلاعات حدود یک میلیون برگ سند حقوقی الکترونیکی شده است به طوری که تمام فرایندهای کاری و نیازهای کاربری مربوط به پرونده های دعاوی، نقل و انتقال املاک و مستغلات و قراردادهای سازمان دراین سامانه طراحی و پیاده سازی شده است.

همچنین مدیر فن آوری و اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص سامانه جامع اطلاعات جغرافیایی این منطقه اظهار داشت:این سامانه شامل اطلاعات جغرافیایی و لایه های مکانی مربوط به قطعات با کاربری های مختلف و تصویر قرارداد های "معابرشهری، حریم ساحلی، بلوک طرح جامع، منطقه بندی اقتصادی، صنوف خدماتی، دکل های مخابراتی تجمیعی، شبکه های زیرساخت فیبرنوری در این منطقه است.

گفتنی است پنجشنبه ششم خرداد مراسم بهره برداری از سه فروند پهپاد پستی در کیش و رونمایی از 400 دستگاه کامیون جدید پستی دربرخی استان های کشور ازطریق ویدیوکنفرانس با هدف توسعه زیرساخت های شبکه پست کشور با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور برگزارمی شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان پس ازاین مراسم از مجموعه های تله کیش و مرکز نوآوری بازدید کرده و با شرایط فعالیت شرکت های دانش بنیان ، کارآفرینان و صاحبان استارت آپ ها درکیش آشنا می شود