برگزاری مسابقات حرفه‌ای دوچرخه‌سواری در کیش

رییس سازمان لیگ دوچرخه‌سواری ایران سطح امتیاز مسابقات دوچرخه‌سواری کیش را مطابق مسابقات کلاس یک کشور عنوان کرد و گفت: نفرات برتر مسابقات برای حضور در اردوی تیم‌ملی به‌منظور اعزام به رقابت‌های بازی‌های آسیایی۲۰۲۲ چین دعوت خواهند شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رییس سازمان لیگ دوچرخه‌سواری ایران برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری روز کیش را در دو بخش عنوان، و تشریح کرد: بخش اول شامل "مرحله دوم و پایانی لیگ جوانان باشگاه‌های کشور در بخش جاده" می‌باشد که مرحله‌ی اول آن، ماه گذشته در شهر جلفا منطقه‌ی آزاد ارس برگزار شده است .

محمود وفایی ادامه داد: تعداد ۱۳ تیم در مسابقات لیگ جوانان باشگاه‌های کشور شرکت کرده بودند که در مرحله‌ی پایانی جزیره کیش، ۸ تیم جوانان که مجموعا ۴۰ورزشکار هستند در مسابقات حضور دارند.

وی بخش‌های مسابقه را "تایم‌تریل انفرادی" و "استقامت جاده" عنوان کرد و افزود: در تایم‌تریل، هر تیم سه‌نفر شرکت‌کننده و مجموعا ۲۴ ورزشکار شرکت کردند که رقابت آن امروز هجدهم برگزار شد.

وفایی ادامه داد: مسابقات استقامت که فردا نوزدهم آبان برگزار خواهد شد، با مسابقات "جایزه‌بزرگ میکامال" تلفیق شده و پیش‌بینی می‌شود میزبان حدود ۱۲۰ دوچرخه‌سوار باشد و تمام ملی‌پوشان دوچرخه‌سوار اعم از جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان در آن حضور دارند.

وفایی درخصوص نحوه‌ی انتخاب برندگان و اهدای جوایز، این سطح امتیاز را مطابق مسابقات کلاس یک کشور عنوان و تصریح کرد: این رقابت‌ها امتیاز خوبی برای شرکت‌کنندگان و رنکینگ انفرادی آنان خواهد داشت و نفرات برتر مسابقات برای حضور در اردوی تیم‌ملی به‌منظور اعزام به رقابت‌های بازی‌های آسیایی۲۰۲۲ چین دعوت خواهند شد.

وی با بیان این مطلب که اسامی نفرات منتخب، بعد از مسابقات در سایت فدراسیون درج می‌شود، تصریح کرد: اردوی تیم‌ملی در دو مرحله و در جزایر "کیش" و "قشم" برگزار خواهد شد.