در نخستین جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد نوروزی1402 تاکید شد:

ارائه بسته های اطلاع رسانی و تولید محتوای رسانه ای دیجیتال در ایام نوروز

در نخستین جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، ارائه بسته های اطلاع رسانی چاپی و تولید محتوای رسانه ای مناسب جهت آگاهی بخشی به عموم گردشگرانی که در ایام نوروز به مقصد کیش سفر می کنند در دستور کار این کمیته قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، امیر ترکاشوند در نخستین جلسه کمیته تبلیغات و  اطلاع رسانی ستاد نوروزی 1402 که روز یکشنبه 16 بهمن در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد؛ با تاکید براهمیت فعالیت این کمیته در راستای اطلاع رسانی شایسته به گردشگران نوروزی از وضعیت "تردد، مقررات، اسکان و شرایط آب و هوایی کیش" گفت: اطلاع رساني به موقع و دقيق به گردشگران، نيازمند برنامه ريزي و تعامل مستمر همه دست اندركاران اين حوزه و سایر کمیته های نوروزی در جزیره کیش است.

ترکاشوند بر لزوم اهمیت اطلاع رسانی گسترده و صحیح در خصوص "قوانین و مقررات حاکم بر فضای شهری و گردشگری، مسائل بهداشتی، معرفی مراکز گردشگری، مسائل زیست محیطی، قوانین و مقررات مسافرت دریایی و هوایی، قوانین گمرکی و ضوابط رانندگی" در جزیره کیش تاکید کرد.

وی، اظهار داشت اعضاي كميته تبلیغات و اطلاع رسانی ضمن بررسي اقدامات اين كميته در سال گذشته و ارائه برنامه ها و طرح های جدید در زمینه اطلاع رسانی، با ارائه راه كارهاي مناسب؛ این کمیته را در رفع نواقص و ارتقاء فعاليت ها ياري كنند.

امیر ترکاشوند از برنامه ریزی و اطلاع رسانی موثر  به گردشگران در مسیرهای ورودی به جزیره کیش خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت های رسانه ملی و راه اندازی سایتnowruz.kish.ir، در نحوه اطلاع رسانی شایسته و فراگیر به گردشگران یکی از اقدامات مهم این کمیته است.

رییس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی در رابطه با معرفی برنامه های گردشگری در سایت نوروز و تقارون این ایام با ماه مبارک رمضان، افزود: ماندگاری خودروها، استفاده از موتورهای شارژی، اسکان، جانمایی کیوسک های اطلاع رسانی، پیگیری توسعه و تقویت خطوط ارتباط تلفن همراه، اطلاع رسانی در خصوص خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی، ازمهمترین محورهای مورد بررسی در این نشست بود.

امیر ترکاشوند در خصوص توزیع کتاب آداب سفر طی هماهنگی با شرکت های هواپیمایی، بهره مندی از فضای مجازی بخش خصوصی، حضور روحانیت در برخی از برنامه های فرهنگی و مراکز گردشگری، اظهار داشت: برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی و نهاد امامت جمعه در دهه اول ماه مبارک رمضان، اطلاع رسانی در خصوص خدمات بیمارستان کیش و شیفت پزشکان و دندان پزشکان، معرفی سامانه 124 جهت دریافت شکایات، نمایه سازی تمام اطلاعات مورد نیاز گردشگران در سایت نوروز از جمله موضوعاتی بود که در نخستین جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در این نشست نمایندگانی از معاونت فرهنگی و اجتماعی، معاونت گردشگری، معاونت توسعه مدیریت، مدیریت بازرسی و پاسخگویی به شکایات، نهاد امام جمعه، شرکت عمران آب و خدمات، شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش، اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش(تله کیش)، خانه مطبوعات و بیمارستان کیش حضور داشتند.