اجرای طرح های توسعه ای چارک و آفتاب موجب رونق اقتصادی می شود

امام جمعه کیش با اشاره به اجرای طرح های توسعه ای بنادر چارک و آفتاب این اقدام مهم و ارزشمند را زمینه ساز رونق اقتصادی و اشتغالزایی در جزیره کیش عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته 30 دی، بر اهمیت اجرای طرح های توسعه ای بنادر چارک و آفتاب تاکید کرد و گفت: رونق اقتصادی و تجاری، حل مشکلات سرمایه گذاران، اصناف، مردم و همچنین ایجاد فضاهای مناسب، امن و سالم در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امام جمعه کیش تصریح کرد: برخلاف این که در جزیره کیش ثبات مدیریتی نداریم، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر مسئولان این مجموعه، دستگاه ها، نهادها، اصناف و مردم تلاش های فراوانی کردند و اجازه ندادند خللی در انجام کار پیش آید و قدردان این اقدام ارزشمند هستیم.

وی با بیان این که رعایت ضوابط و قوانین در رونق اقتصادی و جلوگیری از بروز مشکلات موثر است، اظهار داشت: تلاش همه ما در جزیره کیش بر این است که نشاط و شادابی، رونق کسب و کار، رفاه و آسایش و رضایت مردم جلب شود و این منطقه آزاد رشد و ارتقا و اعتلا پیدا کند، بنابراین همه نهاد ها و صنوف باید در حفظ ارزش ها همکاری کنند.

امام جمعه کیش با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات سال نو و لزوم حفظ حرمت‌های الهی در کنار توجه به رفاه و شادابی ساکنان و گردشگران، گفت: برنامه ریزی‌های خوبی با همکاری و همراهی سازمان ها، ارگان‌ها در این حوزه انجام شده است تا مردم علاوه بر انجام فرایض الهی، ایام نوروز را به خوبی سپری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: این موضوع را باید از خود شروع کنیم؛ مسئولان و مدیران باید نسبت به خود امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند و در درجات بعدی در ادارات، نهاد ها و سازمان ها و سپس برای مردم اجرایی شود.

امام جمعه کیش افزود: هفته گذشته جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر جزیره کیش برگزار و مسائل و مطالب خوبی در این نشست مطرح شد تا با همراهی ادارات و دستگاه ها همچنین همکاری اصناف و مردم شریف ایران، شاهد رعایت قوانین، هنجارها و ارزش های اسلامی و دینی در کیش باشیم و در این خصوص همه باید به وظایف خود عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز، اظهار داشت: رسانه ها به ویژه در کیش برای مطالبه گری و آگاهی بخشی در خصوص قوانین و ارزش ها به مردم نقش بسزایی دارند و با اطلاع رسانی به روز می توانند از بروز مشکلات و فساد در جامعه اسلامی جلوگیری کنند.

امام جمعه کیش در خصوص طرح ساماندهی مورتورهای شارژی در سطح جزیره کیش،، گفت: برای جلوگیری از خطرات و کاهش تصادفات این طرح با برنامه ریزی و پیگیری های معاونت گردشگری سازمان در دستور کار قرار گرفته است.

وی ضمن قدردانی از معاونت گردشگری سازمان افزود: نکته ای که در بررسی این موضوع باید مد نظر قرار گیرد، توجه به اشخاصی است که به وسیله موتور گذران زندگی می کنند و کسب و کار آنها بستگی به این وسیله دارد.

 بی نیاز در ادامه افزود: ملت عزیز ما در چند دهه گذشته آنچنان قدرتی از خود نشان داده اند که دشمنان و استکبار جهانی جرات بی احتیاطی را نیز به خود نداده و به فضل خداوند ما در وضعیت اقتدار کامل قرار داریم، این اقتدار به واسطه ایمان و توکل به خدا همچنین رهبریت حکیمانه مقام معظم رهبری، حضور مردمی، اطاعت پذیری و معنویتی است که در جامعه اسلامی وجود دارد.

وی عنوان کرد: دشمن محاسبه غلطی داشت که می تواند ما را شکست دهد، چرا که فکر می کنند مردم ایران از مرگ می ترسند و نمی دانند لشگر ایران مانند شهید سلیمانی هستند که می گفت ما ملت شهادتیم، دشمنان قادر به درک این نیستند که امت اسلامی از مرگ و شهادت در راه خدا، حفظ امنیت کشور و اقتدار آن همچنین حفظ خون شهدا و ارزش های نظام مقدس اسلامی نمی هراسند.

بی نیاز گفت: دشمن با فشار اقتصادی، برجام، آشوب ها و اغتشاشات نیز نتوانست جمهوری اسلامی را شکست دهد، جرات جنگ نظامی هم ندارد و به همین دلیل برای تحریم های بیشتر اقدام کردند و اکنون به دنبال تضعیف بازوی امنیتی نظام جمهوری اسلامی است و قصد تحریم سپاه پاسداران را دارد.

امام جمعه کیش در پایان، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را بازوی مقتدر نظام برشمرد و افزود: سپاه در مقابل تروریست های خونخوار منطقه ایستاد و مردم منطقه و جهان را از تروریست ها نجات داد بنابراین تحریم آن  نیز نشان دهنده یک اشتباه محاسباتی دیگر است که آمریکا در آن شکست خواهد خورد.