مهدی کشاورز: دوران شعار و نمایش تمام شده است

‏‎مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش بر نقش مهم بخش خصوصي در اجراي طرح ها با سیاستگذاری و نظارت دولت تأکید كرد.

‏‎به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، مهدي کشاورز در آئین افتتاح دومین نمایشگاه کیتکس، با تاکید بر لزوم اهميت ايجاد زيرساخت‌های لازم برای حضور فعالان، نخبگان و بخش خصوصی براي اجراي طرح ها و پروژه های توسعه ای تاکید کرد و افزود: مشارکت دولت و بخش خصوصی در جایگاه درست خود است که می تواند به توسعه متوازن منجر شود. ‎

کشاورز با تاکید بر لزوم نقش‌آفرینی دولت و تامین زيرساخت‌های لازم برای حضور فعالان و نخبگان و بخش خصوصی، تصریح کرد: بخش اجرا باید فقط توسط بخش خصوصی انجام شود و سیاستگذاری، پایش و نظارت با بخش دولتی باشد.

وی با اشاره به اهمیت بخش آموزش، با تاکید بر ضرورت دستیابی به حداقل‌های آگاهی، "قوانین غیرمهاجم" را دومین مؤلفه‌ی موثر در توسعه دانست و گفت: مواردی چون مالیات و پیاده‌سازی برخی قوانین جاری در سرزمین اصلی، اگر در مناطق آزاد اجرا شوند با‌ قوانین و اهداف این مناطق هم‌خوانی نخواهد داشت.

مهدی کشاورز افزود: متاسفانه در حال حاضر قوانین موجود با انتظارات به‌حق سرمایه‌گذاران و ایده‌پردازان مطابقت ندارد و باید به گونه‌ای عمل کرد که با قوانین غیر معارض و مسئولانه به پایلوت اتصال به اقتصاد بین‌المللی تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان با تاکید بر این‌که دوران شعار دادن گذشته است، تصریح کرد: بخش حاکمیتی جزیره تمام تلاش خود را در حمایت از طرح‌های تحول اقتصادی، شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد داشت.