انعقاد تفاهم نامه همکاری بین خانه مردم شناسی بومیان و بوم گری تاریخی باغو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش انعقاد تفاهم نامه همکاری بین خانه مردم شناسی بومیان و بوم گری تاریخی باغو را اقدامی ارزشمند و موثر در ماندگاری تمدن کیش برشمرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزا  کیش، جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، شامگاه یکشنبه 11 مهر در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری بین خانه مردم شناسی بومیان و بوم گری تاریخی باغو که در خانه بومیان کیش برگزار شد؛ بر لزوم اهمیت ماندگاری تمدن کیش اشاره داشت و گفت: برخی از کشور ها از سوابق طولانی برخوردار نیستند  و برای خود تاریخ می سازند ولی خوشبختانه در این منطقه تاریخ وجود دارد و تمام این آثار تاریخی بسیار پر رونق حکایت از کیش دارد.

آهنگران انعقاد تفاهم نامه همکاری بین خانه مردم شناسی بومیان و بوم گری تاریخی باغو را اقدامی ارزشمند در رابطه با ماندگاری تمدن کیش موثر دانست و بر  همبستگی، پیشرفت و رونق بیشتر کیش تاکید کرد.

وی با بیان این که بخش گردشگری خانه بومیان و بوم گردی تاریخی باغو به عنوان تاریخ ارزشمند کیش محسوب می شود، اظهار داشت: معرفی جاذبه ها گردشگری این منطقه باید به گونه ای برنامه ریزی شود که تورهای گردشگری از ظرفیت های خانه بومیان و بوم گری تاریخی باغو بهره مند شوند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش اهتمام ویژه به طرح هایی که به ماندگاری تورهای گردشگری در این منطقه کمک می کند از اولویت های این سازمان برشمرد و افزود: پروژه هایی برای سازمان منطقه آزاد کیش اهمیت خواهد داشت که بتواند بر ماندگاری گردشگران در این منطقه تاثیر گذار باشد.

محمد جاسم پور مدیر خانه بومیان کیش هدف از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین خانه مردم شناسی بومیان و بوم گری تاریخی باغو را یک اقدام ارزشمند در حوزه گردشگری بومی و بوم گردی این منطقه عنوان کرد و گفت: با امضاء این تفاهم نامه؛ فعالیت های مشترک در حوزه بوم گردی این منطقه توسعه می یابد تا گردشگران از ظرفیت های باغو و خانه بومیان بهره مند شوند.

حسن خلدون مدیر بوم گری تاریخی باغو انعقاد تفاهم نامه همکاری با خانه مردم شناسی بومیان را اقدام تاثیر گذار در حوزه صنعت گردشگری معرفی کرد و گفت: در روستای باغو از سال 93 فعالیت های گردشگری آغاز شده است که تا کنون از تمام استان های کشور از این روستا بازدید کردند.

خلدون عرضه "خوراکی ها، شیرینی ها و نوشیدنی های محلی"  در روستا باغو را یکی از جاذبه های این منطقه معرفی کرد که ماندگاری گردشگران را در کیش افزایش می دهد.

وی ایجاد اقامت روستایی در مجموعه تاریخی باغو را یکی از اقدامات مهم در حوزه گردشگری برشمرد که در آینده نزدیک این مهم تحقق خواهد یافت. 

همچنین انعقاد تفاهم نامه همکاری بین خانه مردم شناسی بومیان و بوم گری تاریخی باغو در چارچوب همکاری مشترک و با در نظر گرفتن تمایل و علاقمندی طرفین به عنوان دو مرکز عرضه کننده خدمات گردگشری، فرهنگی و بومی و به منظور هم افزایی در تقویت و گسترش فعالیت های بوم گردی و معرفی فرهنگ و آداب و رسوم بومیان کیش با حمایت سازمان منطقه آزاد به امضا رسید.

هدف از انعقاد این تفاهم نامه، ظرفیت سازی در زمینه گردشگری روستایی، فرهنگی و بوم گردی جزیره کیش، همکاری و تعامل در برگزاری همایش ها و نشست ها و نمایشگاه و جشنواره های مشترک، استفاده از ظرفیت همدیگر در جهت معرفی و اطلاع رسانی فعالیت های دو مرکز، همکاری و تعامل در زمینه مستند سازی و تولید محتوای فرهنگی و بومی در فضای مجازی و رسانه ها، حمایت مشترک و اسپانسری از فعالیت ها و برنامه های مرتبط با میراث ملموس و نا ملموس کیش، تعامل و همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی در زمینه معرفی ظرفیت های فرهنگی، بومی و میراثی کیش، گردشگران داخلی و خارجی، تلاش جهت احیاء و توسعه صنایع دستی و صیانت از میراث فرهنگی جزیره کیش است.

گفتنی است در این جلسه سعید پورعلی سرپرست معاونت گردشگری، محمد ثاقب فرد سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، سید علیرضا علوی رضوی مدیر اداره روابط عمومی و امور بین الملل و سعید یکه دهقان مدیر بازاریابی و تبلیغات سازمان منطقه آزاد کیش، رحمان سادات نجفی مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش حضور داشتند.