پیام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر

جعفر آهنگران، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر بر توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد در کانون‌های هدف از جمله مدارس، دانشگاه‌ها، محیط‌های کار و خانواده ها تاکید کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، متن پیام جعفر آهنگران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سونامی موادمخدر و روانگردان‌ها به عنوان یکی از بحرا‌ن‌های هزاره سوم خسارت‌های جبران ناپذیری را در ابعاد مختلف به جوامع وارد می‌سازد و در این میان جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت ویژه جغرافیائی و همجوار بودن با مراکز تولید مواد مخدر از یک سو و توطئه‌های شوم دشمنان قسم خورده نظام برای آسیب رساندن به کشور و نظام اسلامی ایران از سوی دیگر مورد تهدید جدی است و تقدیم هزاران شهید و جانباز سرافراز در مبارزه با این مواد خانمان سوز، گویای حقانیت جمهوری اسلامی ایران در این عرصه است.

بر این باور هستم که پیچیدگی مبارزه با موادمخدر و روانگردان، بگونه ای است که مدیریت هوشمند در این حوزه را به دلایل مختلف با مشکلات متعدد مواجه می کند و علی رغم همه تلاش های انجام شده توسط دستگاهها و سازمان های مسئول، هنوز «سوء مصرف مواد مخدر» در اولویت اول آسیب های اجتماعی در کشور قرار دارد.

هفته جهانی مبارزه با موادمخدر فرصت مغتنمی برای بازنگری در برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در این حوزه و نیز پیدا کردن راهکا‌های اثر بخش در پیکار بی امان با این معضل بزرگ اجتماعی است تا از ابتلای جوانان به عنوان نیروهای مولد و سرمایه‌های ارزشمند انسانی که جزو اولین قربانیان این سوداگری مرگبار هستند، پیشگیری شود.

لذا لازم است در کنار اقدامات مقابله با عرضه، توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد در کانون‌های هدف از جمله مدارس، دانشگاه‌ها، محیط‌های کار و خانواده مورد توجه جدی قرار گیرد و از شیوه‌های نوین علمی آموزشی برای انتقال پیامها استفاده شود. 

لزوم دغدغه مندی، حساسیت، مشارکت موثر و حداکثری کلیه مسئولین، نخبگان و اصحاب اندیشه، مراکز علمی و دانشگاهی، سازمان های مردم نهاد و سایر اقشار در راه مبارزه با موادمخدر به خصوص توجه به رویکرد پیشگیری از اعتیاد به منظور تحقق اجتماعی شدن امر مبارزه، باید در این راه مورد توجه همگان قرار گیرد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و ایثارگری جانبازان عرصه مبارزه با موادمخدر، فرارسیدن «هفته مبارزه با مواد مخدر» را گرامی داشته و از مجاهدت همه دستگاه ها و نهادهای ستادی، اجرایی، نظامی، انتظامی، امنیتی، قضایی، اطلاعاتی و... عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر منطقه آزاد کیش، صمیمانه قدردانی می نمایم.

امیدوارم حاصل این تلاش ها، برخورداری جزیره ای عاری از اعتیاد و افزایش روزافزون نشاط، تحرک اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده در این جزیره مرجانی و پاک باشد.

جعفر آهنگران

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش