ایجاد برنامه های راهبردی و مناسب در جهت جذب گردشگران کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر برنامه ریزی مناسب و تلاش برای خروج از مشکلات موجود در جزیره کیش تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز در نشست با نمایندگان اصناف و جوامع  کیش که عصر دوشنبه سوم مرداد برگزار شد با بیان اینکه  تمام حوزه ها و بخش های سازمان   برای خروج از رکود ملزم به ارائه برنامه های کوتاه مدت، بلند مدت و سوپر پروژه هستند عنوان کرد: بحران ها و مشکلات اقتصادی کیش مربوط به امروز نبوده و به مرور زمان و از گذشته به وجود آمده است.

مهدی کشاورز با تاکید بر ایجاد تشکل های صنفی گفت: با فعال شدن این تشکل ها و ایجاد کمیته اجرایی  و تصمیم گیری برای شرایط کنونی می توان راه حل هایی برای برون رفت از رکود فعلی در نظر گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به راه کارهایی برای جلب گردشگران گفت: پایین آوردن قیمت های کالاها، استفاده از تخفیقات، پایین آوردن اجاره بها و شفافیت در حوزه های خدماتی در جذب گردشگران مهمی خواهد داشت.

وی با تاکید بر این که باید برای تمام فصول برنامه و رویدادهایی را داشته باشیم  عنوان کرد: ارائه بسته های گردشگری با قیمت و کیفیت های مطلوب در تمام فصول و زمان ها باید در نظر گرفته شود و برای 365 روز سال باید برنامه و محتوا پیش بینی شده تا با تبلیغات مناسب و اعلام آن ها بتوانیم در تمام فصول شاهد برگزاری رویدادهای مختلف در جزیره کیش باشیم.

وی همچنین به نقش رسانه ها در نشان دادن ظرفیت ها و ویژگی های کیش اشاره کرد و گفت: با کمک رسانه ها می توانیم کیش را بهتر و بیشتر نشان دهیم اما به این نکته باید توجه کرد که با انتشار اخبار منفی و بسط و گسترش آن در فضای مجازی نه تنها کاری از پیش نمی رود بلکه اینگونه رفتارها موجب ضربه زدن به جزیره کیش و آحاد مردم آن خواهد شد.

در انتها معاونان حوزه های گردشگری، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی، سازمان توسعه بنادر و فرودگاه های کیش نیز به اختصار گزارشی در خصوص برنامه های خود ارائه کردند

شایان ذکر است، برگزاری کلاس های آموزشی  و دعوت از آژانس های املاک، حل مشکل هواپیمایی کیش، افزایش تعداد پروازها، برنامه ریزی برای جذب گردشگر، تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب، راه اندازی باشگاه مشتریان و گردشگران، استفاده از روش‌های جدید و علمی در جهت جذب گردشگران، سامندهی حمل و نقل عمومی و تهیه کارت های گردشگری از مهمترین موارد عنوان شده توسط نمایندگان صنوف و جوامع در این جلسه بود.