رونق همه جانبه مناطق آزاد در گرو بازبینی برخی قوانین

نماینده غرب استان هرمزگان اجرای قوانین اصلی مناطق آزاد را عامل رونق هرچه بیشتر کشور برشمرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نمایندگان غرب و شرق هرمزگان و اعضای کمیسیون عمران مجلس،  امروز 11 خرداد 1401 در سفر خود به جزیره کیش با مهدی کشاورز مدیر عامل سازمان دیدار و گفتگو کردند.

احمد جباری نماینده غرب استان هرمزگان در مجلس با اشاره به قدمت منطقه آزاد کیش گفت: موضوعات مختلفی در جزیره کیش دغدغه مردم و صنوف مختلف است که از سوی سازمان به عنوان نهاد حاکمیتی در حال پیگیری می باشد.

وی اجرای قوانین اصلی مناطق آزاد را عاملی برای پیشرفت همه جانبه آنها به عنوان بازوان پرتوان اقتصاد کشورخواند و با تاکید بر اینکه مناطق آزاد آبروی کشور هستند، رونق همه جانبه آنها را در گرو بازبینی برخی تصمیمات از جمله معافیت مالیاتی خواند.

جباری در این نشست موضوعاتی چون کمتر شدن توان مردم در تامین مسکن و پرداخت اجاره های بالا که موجب مهاجرت نیز شده است، تامین و انتقال گازبه جزیره، ایجاد اشتغال در میان بومیان، ساخت درمانگاه تامین اجتماعی، توسعه بندر صیادی و تکمیل ظرفیت آن، مطالبات فرهنگیان به ویژه در حوزه تامین مسکن را مورد بررسی قرار داد.

اتمام پل آبنمای ورودی بندر چارک به کیش و توجه به استحکام ساختمان ها در ساخت و سازهای جزیره از دیگر نکات مطرح شده از سوی جباری در این دیدار بود.

نماینده غرب هرمزگان در مجلس خواستار توجه به استحکام ساختمان ها و نظارت بر ساخت و ارایه پروانه‌ها شد و خلا وجود نمایندگانی از سازمان نظام مهندسی در کیش را امری حائز اهمیت و قابل تامل خواند و خاطر نشان کرد: موضوع استحکام ساختمان ها مسئله بسیار مهمی است، در کشور ما قانون های خوبی وضع شده اما به دلیل گریز از آنها شاهد بروز مشکلات هستیم،بنابراین سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نهاد حاکمیتی در این جزیره باید در بحث استحکام ساختمان ها نظارت داشته باشد.

وی در ادامه دغدغه مسکن از سوی ساکنان را مطرح کرد و افزود: طرح ملی مسکن در سرزمین اصلی و بیشتر شهرهای کشور اجرایی شده و با پیگیری از وزارت مسکن و شهرسازی مطلع شدیم که در جزیره کیش موضوع اختصاص زمین برای این مهم در دست بررسی است.

احمد جباری نماینده غرب استان هرمزگان در مجلس با اشاره به برگزاری جام جهانی قطر این رویداد را فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های مناطق آزاد و کشور برشمرد و خواستار فراهم سازی زیرساخت ها به ویژه پیگیری ورود خودرو به جزیره کیش شد.

وی در پایان بر تقویت صادرات غیر نفتی و بنیه صنعتی کیش در شرایط تحریم تاکید کرد و گفت: امیدوارم در دوره جدید مدیریتی با روحیه دلسوزی و خدمت به خلق، اتفاقات خوبی در کیش رقم خواهد خورد.